Prywatne
Rok wydania: 1979
Okładka: Miękka
Stan: Używane
Gatunek: Literatura obyczajowa
Opis
A. Sałucki - Z pokolenia na pokolenie
Opis:
Rosyjska propaganda przełożona na język polski. Historia ludzi zaangażowanych w budowę BAM: Bajkalsko-Amurskiej Magistrali Kolejowej (3.200 km ze Wschodniej Syberii na Daleki Wschód).
Odcinek BAM z Tajszetu do Bracka został wybudowany w latach 30. XX w. Większość odcinka dalekowschodniego została zbudowana w latach 1944–1946 przez więźniów gułagów, głównie niemieckich i japońskich jeńców wojennych. Uważa się, że w czasie budowy zmarło ich około 150 tysięcy. Po śmierci Józefa Stalina w 1953 roku budowa praktycznie ustała na dwadzieścia lat. W marcu 1974 roku Leonid Breżniew ogłosił, że budowa BAM jest wielkim wyzwaniem dla Komsomołu.
We wrześniu 1984 roku zostały połączone ze sobą części wschodnia i zachodnia. Zachodnie media nie uczestniczyły w tym historycznym wydarzeniu, aby władze radzieckie nie musiały odpowiadać na niewygodne pytania dotyczące funkcjonalności linii i warunków pracy robotników. W rzeczywistości w tym czasie jedynie jedna trzecia linii w pełni funkcjonowała, a praca przymusowa była szeroko stosowana.
Budowa linii została ukończona w 2003 r.
/wikipedia/
Stan: dobry
Nota wydawnicza
Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1979
stron: 88, format: 12x16 (grubość: 0,5 cm); oprawa: miękka
tł. Adam Marchwiński
Książka zawiera wkładkę z b-c zdjęciami (20 s.)
Pochodzi z wycofanego księgozbioru biblioteki (anulowane stemple).
Możliwa wysyłka lub odbiór osobisty w Poznaniu.
Opis:
Rosyjska propaganda przełożona na język polski. Historia ludzi zaangażowanych w budowę BAM: Bajkalsko-Amurskiej Magistrali Kolejowej (3.200 km ze Wschodniej Syberii na Daleki Wschód).
Odcinek BAM z Tajszetu do Bracka został wybudowany w latach 30. XX w. Większość odcinka dalekowschodniego została zbudowana w latach 1944–1946 przez więźniów gułagów, głównie niemieckich i japońskich jeńców wojennych. Uważa się, że w czasie budowy zmarło ich około 150 tysięcy. Po śmierci Józefa Stalina w 1953 roku budowa praktycznie ustała na dwadzieścia lat. W marcu 1974 roku Leonid Breżniew ogłosił, że budowa BAM jest wielkim wyzwaniem dla Komsomołu.
We wrześniu 1984 roku zostały połączone ze sobą części wschodnia i zachodnia. Zachodnie media nie uczestniczyły w tym historycznym wydarzeniu, aby władze radzieckie nie musiały odpowiadać na niewygodne pytania dotyczące funkcjonalności linii i warunków pracy robotników. W rzeczywistości w tym czasie jedynie jedna trzecia linii w pełni funkcjonowała, a praca przymusowa była szeroko stosowana.
Budowa linii została ukończona w 2003 r.
/wikipedia/
Stan: dobry
Nota wydawnicza
Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1979
stron: 88, format: 12x16 (grubość: 0,5 cm); oprawa: miękka
tł. Adam Marchwiński
Książka zawiera wkładkę z b-c zdjęciami (20 s.)
Pochodzi z wycofanego księgozbioru biblioteki (anulowane stemple).
Możliwa wysyłka lub odbiór osobisty w Poznaniu.
ID: 873206895
Dodane 25 kwietnia 2024
A. Sałucki - Z pokolenia na pokolenie
Tylko przedmiot
6 zł
Cena z Przesyłką OLX
Użytkownik
Lokalizacja