Prywatne
Stan: Nowe
Przedział wiekowy: 3-5
Opis
Zestaw do nauki "Czytanie globalne z Olo i Mimi":
- dla dzieci rozpoczynających naukę,
- dla mających trudności z czytaniem,
- dla zagrożonych dysleksją.
Zestaw zawiera:
• 3 książeczki z serii „Olo i Mimi” A4, kreda, spirala
• 154 karty z wyrazami i wyrażeniami
Druk dwustronny: czerwony + czarny, 30x10,5 cm.
• Instrukcja z harmonogramem nauki
Książeczka nr 1 „Olo i Mimi. Piknik”
Mimi ma ochotę zrobić piknik a Olo chce puszczać swój nowy latawiec. Tata wrócił zmęczony z pracy. Wszyscy postanawiają pójść na spacer do parku. Nagle zrywa się wiatr i zaczyna padać deszcz...
Karty zawierają słownictwo związane z zabawami w parku i pogodą. Porady dla rodziców dotyczą radzenia sobie z różnicami w rodzinie. Pytania do tekstu ułatwiają naukę czytania ze zrozumieniem a zagadka na końcu książki jest okazją do ćwiczenia małej motoryki.
Książeczka nr 2 „Olo i Mimi. Na zamku”
W sobotni poranek rodzina wyrusza na wyprawę do zamku. Dzieci są zachwycone i od razu wpadają na pomysł zabawy w chowanego. Wkrótce zabawa przybiera nieoczekiwany obrót...
Do książeczki dołączonych jest 50 kart. Wyrazy związane z wyprawą na zamek, zabawą w chowanego i postaciami na zamku. Pytania na końcu książki zachęcają do rozmowy na temat przeczytanej historii, a zadanie rozwija spostrzegawczość.
Porady dla rodziców poruszają temat dziecięcej wyobraźni i doświadczania przez nie świata.
Książeczka nr 3 „Olo i Mimi. Zakupy”
Mimi wybrała się z mamą na zakupy. W sklepie jest świadkiem intrygującej sceny. Mały chłopiec histerycznym zachowaniem wymusza na mamie kupno lodów. Mimi postanawia wypróbować metody chłopca ...
Dołączone do książeczki wyrazy dotyczą m.in. robienia zakupów, potraw i smaków.Zadanie na końcu książki ćwiczy spostrzegawczość.
Porady psychologa poruszają ważną kwestię stawiania dziecku granic.
Kurs oparty o założenia metody Glenna Domana
(Jak nauczyć małe dziecko czytać, G. Doman, J. Doman, Excalibur 1992)
Etapy nauki:
1. pojedyncze słowa - karty, kolor czerwony, np. tata, lew
Zaczynamy naukę od 15 kart, czyli 3 zestawów po 5 słów. Wybieramy te słowa, które najbardziej spodobają się dziecku, żeby od początku miało pozytywne nastawienie do nowej "zabawy". Można dodatkowo przygotować dla niego karty z jego imieniem i imionami członków rodziny. Pokazujemy dziecku zestawy po 5 kart 3 razy dziennie w odstępach minimum 30 minut. Weekend przeznaczamy na zabawy ze słowami, lub na przerwę w nauce.
Od drugiego tygodnia zaczynamy wymieniać słowa oraz dodajemy dwa nowe zestawy.[Więcej w dołączonej instrukcji]
2. Wyrażenia - układamy z kart, kolor czerwony, np. silny tata
Z poznanych rzeczowników i przymiotników tworzymy dwuwyrazowe wyrażenia. Przygotowujemy zestawy 5 wyrażeń. Trzymamy dwie karty w dłoniach, układamy na podłodze lub przypinamy magnesami do lodówki.
Warto pozwolić dziecku bawić się wyrazami i układać zabawne połączenia (przykłady w instrukcji). Im zabawniejsze wyrażenia, tym łatwiej dziecko utrwali sobie słowa.
3. Proste zdania – karty, czerwony, np. Mimi łaskocze owcę
Na tym etapie układamy proste dwu-, trzy-wyrazowe zdania. Podążamy za wyobraźnią dziecka i tworzymy zabawne kombinacje. Staramy się w ten sposób powtórzyć wszystkie poznane czasowniki.
4. Rozbudowane zdania – karty, kolor czarny
szybka rakieta ląduje na Księżycu
Teraz możemy wprowadzić inne części mowy. Pokazujemy je tak, jak w etapie 1. Po ich poznaniu dziecko może bawić się z nami w tworzenie bardziej rozbudowanych zdań. Pokazujemy je dziecku lub wymyślamy razem z dzieckiem.
5. Książeczki
Książeczki są dodatkowym sposobem na utrwalenie czytania rozbudowanych zdań. Wykorzystują wszystkie poznane dotąd słowa. Umożliwiają też dziecku wykonanie kolejnego kroku - czyli czytanie mniejszej czcionki. Po zabawach z rodzicem w tworzenie zdań, dziecko jest już gotowe dosamodzielnego czytania książeczki. Jednak na początku siadamy z dzieckiem i czytamy mu książkę na głos. Jeśli będzie spontanicznie włączało się w czytanie, to dobrze, jednak zostawmy to jego decyzji. Czytamy z entuzjazmem, w naturalny sposób, nie zwalniając. Nie musimy pokazywać palcem czytanych słów.
Nie oczekujmy, że dziecko zacznie czytać na głos. Głośne czytanie może spowalniać naukę, pogarsza rozumienie tekstu i zmniejsza radość czytania. Jeśli jednak dziecko chce to robić, nie należy mu zabraniać.
Skuteczność tzw. "metody Domana" opiera się na tym, że uczymy dziecko zgodnie ze sposobem, w jaki jego mózg zapamiętuje informacje. Kluczowe są tu częstotliwość, intensywność i czas trwania nauki:
Częstotliwość: 3 razy dziennie 10 kart
Intensywność: duże czerwone wyrazy
Czas trwania 5 sekund
Jestem współautorką kursu do nauki wczesnego czytania. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.
- dla dzieci rozpoczynających naukę,
- dla mających trudności z czytaniem,
- dla zagrożonych dysleksją.
Zestaw zawiera:
• 3 książeczki z serii „Olo i Mimi” A4, kreda, spirala
• 154 karty z wyrazami i wyrażeniami
Druk dwustronny: czerwony + czarny, 30x10,5 cm.
• Instrukcja z harmonogramem nauki
Książeczka nr 1 „Olo i Mimi. Piknik”
Mimi ma ochotę zrobić piknik a Olo chce puszczać swój nowy latawiec. Tata wrócił zmęczony z pracy. Wszyscy postanawiają pójść na spacer do parku. Nagle zrywa się wiatr i zaczyna padać deszcz...
Karty zawierają słownictwo związane z zabawami w parku i pogodą. Porady dla rodziców dotyczą radzenia sobie z różnicami w rodzinie. Pytania do tekstu ułatwiają naukę czytania ze zrozumieniem a zagadka na końcu książki jest okazją do ćwiczenia małej motoryki.
Książeczka nr 2 „Olo i Mimi. Na zamku”
W sobotni poranek rodzina wyrusza na wyprawę do zamku. Dzieci są zachwycone i od razu wpadają na pomysł zabawy w chowanego. Wkrótce zabawa przybiera nieoczekiwany obrót...
Do książeczki dołączonych jest 50 kart. Wyrazy związane z wyprawą na zamek, zabawą w chowanego i postaciami na zamku. Pytania na końcu książki zachęcają do rozmowy na temat przeczytanej historii, a zadanie rozwija spostrzegawczość.
Porady dla rodziców poruszają temat dziecięcej wyobraźni i doświadczania przez nie świata.
Książeczka nr 3 „Olo i Mimi. Zakupy”
Mimi wybrała się z mamą na zakupy. W sklepie jest świadkiem intrygującej sceny. Mały chłopiec histerycznym zachowaniem wymusza na mamie kupno lodów. Mimi postanawia wypróbować metody chłopca ...
Dołączone do książeczki wyrazy dotyczą m.in. robienia zakupów, potraw i smaków.Zadanie na końcu książki ćwiczy spostrzegawczość.
Porady psychologa poruszają ważną kwestię stawiania dziecku granic.
Kurs oparty o założenia metody Glenna Domana
(Jak nauczyć małe dziecko czytać, G. Doman, J. Doman, Excalibur 1992)
Etapy nauki:
1. pojedyncze słowa - karty, kolor czerwony, np. tata, lew
Zaczynamy naukę od 15 kart, czyli 3 zestawów po 5 słów. Wybieramy te słowa, które najbardziej spodobają się dziecku, żeby od początku miało pozytywne nastawienie do nowej "zabawy". Można dodatkowo przygotować dla niego karty z jego imieniem i imionami członków rodziny. Pokazujemy dziecku zestawy po 5 kart 3 razy dziennie w odstępach minimum 30 minut. Weekend przeznaczamy na zabawy ze słowami, lub na przerwę w nauce.
Od drugiego tygodnia zaczynamy wymieniać słowa oraz dodajemy dwa nowe zestawy.[Więcej w dołączonej instrukcji]
2. Wyrażenia - układamy z kart, kolor czerwony, np. silny tata
Z poznanych rzeczowników i przymiotników tworzymy dwuwyrazowe wyrażenia. Przygotowujemy zestawy 5 wyrażeń. Trzymamy dwie karty w dłoniach, układamy na podłodze lub przypinamy magnesami do lodówki.
Warto pozwolić dziecku bawić się wyrazami i układać zabawne połączenia (przykłady w instrukcji). Im zabawniejsze wyrażenia, tym łatwiej dziecko utrwali sobie słowa.
3. Proste zdania – karty, czerwony, np. Mimi łaskocze owcę
Na tym etapie układamy proste dwu-, trzy-wyrazowe zdania. Podążamy za wyobraźnią dziecka i tworzymy zabawne kombinacje. Staramy się w ten sposób powtórzyć wszystkie poznane czasowniki.
4. Rozbudowane zdania – karty, kolor czarny
szybka rakieta ląduje na Księżycu
Teraz możemy wprowadzić inne części mowy. Pokazujemy je tak, jak w etapie 1. Po ich poznaniu dziecko może bawić się z nami w tworzenie bardziej rozbudowanych zdań. Pokazujemy je dziecku lub wymyślamy razem z dzieckiem.
5. Książeczki
Książeczki są dodatkowym sposobem na utrwalenie czytania rozbudowanych zdań. Wykorzystują wszystkie poznane dotąd słowa. Umożliwiają też dziecku wykonanie kolejnego kroku - czyli czytanie mniejszej czcionki. Po zabawach z rodzicem w tworzenie zdań, dziecko jest już gotowe dosamodzielnego czytania książeczki. Jednak na początku siadamy z dzieckiem i czytamy mu książkę na głos. Jeśli będzie spontanicznie włączało się w czytanie, to dobrze, jednak zostawmy to jego decyzji. Czytamy z entuzjazmem, w naturalny sposób, nie zwalniając. Nie musimy pokazywać palcem czytanych słów.
Nie oczekujmy, że dziecko zacznie czytać na głos. Głośne czytanie może spowalniać naukę, pogarsza rozumienie tekstu i zmniejsza radość czytania. Jeśli jednak dziecko chce to robić, nie należy mu zabraniać.
Skuteczność tzw. "metody Domana" opiera się na tym, że uczymy dziecko zgodnie ze sposobem, w jaki jego mózg zapamiętuje informacje. Kluczowe są tu częstotliwość, intensywność i czas trwania nauki:
Częstotliwość: 3 razy dziennie 10 kart
Intensywność: duże czerwone wyrazy
Czas trwania 5 sekund
Jestem współautorką kursu do nauki wczesnego czytania. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.
ID: 851368781
xxx xxx xxx
Dodane 23 kwietnia 2024
Czytanie globalne - zestaw 3 książki 150 kart -nauka czytania dzieci
129 zł
Użytkownik
Lokalizacja