Prywatne
Rok wydania: 2023
Okładka: Twarda
Stan: Nowe
Rodzaj: Nauki techniczne
Opis
Posiadam 4szt
50zł/szt
W sklepach po 80zł
informacje o książce:
tytuł: POMIĘDZY BLACHARSTWEM A LAKIERNICTWEM
autor: Wiesław Wielgołaski
szacowana ilość stron: ok. 350
ponad 500 ilustracji
oprawa: twarda
rok wydania: 2023
wydawnictwo RG MEDIA
ISBN 978*******573-2-4
Patronat medialny:
KAROSERIA, LAKIERNIK, AUTO MOTO SERWIS, NOWOCZESNY WARSZTAT
Najważniejsze tematy jakie zostały omówione w książce „Pomiędzy Blacharstwem a Lakiernictwem”:
Klejenie
Połączenia klejone ze względu na ciągłość spoiny są bardziej odporne na deformacje podczas zderzenia i są co teraz chętniej stosowane przez producentów pojazdów.
Klejenie blach
Klejeniem można łączyć różne materiały, a naprężenia w takim połączeniu są równomierne. Złącze klejone chroni także łączone materiały przed korozją elektrochemiczną.
Korozja
Jedynymi preparatami spowalniającymi proces korozji są woski do profili zamkniętych zawierające inhibitory korozji, czyli dodatki spowalniające procesy korozyjne.
Naprawa błędów blacharskich
Naprawy blacharskie to nie tylko naprawy pokolizyjne. To nie tylko wymiana elementów czy naprawa ognisk korozji. To także poprawki wcześniejszych napraw wykonanych przez niedoświadczonych blacharzy.
Naprawa elementów z tworzyw
Kluczem do właściwej naprawy elementu wykonanego z tworzywa sztucznego jest prawidłowe określenie jego typu oraz dobranie właściwej technologii naprawy. Po określeniu rodzaju tworzywa dobiera się do pracy odpowiednie narzędzia i kleje.
Jak naprawiać elementy z tworzyw
Najczęstszymi uszkodzeniami zderzaków są wgniecenia, otarcia, pęknięci oraz urwanie uchwytów mocujących. Naprawie podlegają tylko drobne uszkodzenia, choć możliwe się także i przypadki naprawy dużych uszkodzeń, jak ubytki czy długie pęknięcia.
Naprawy SMART
Do technik SMART zalicza się między innymi: naprawę drobnych pęknięć szyb, uszkodzeń tapicerki z materiału, weluru ze skóry, drobnych uszkodzeń tworzyw sztucznych wewnętrznych i zewnętrznych oraz drobnych rysi uszkodzeń powłoki lakierowej.
Szyby samochodowe
Dla każdego samochodu, nawet dla tego samego modelu, wysokość ściegu kleju jest inna. Bierze się to stąd, że na nadwoziu pozostajelub nie, różnej grubości warstwa starego kleju.
Wymiana i naprawa szyb
Sprawdzenie roku produkcji szyby i porównanie z rokiem produkcji samochodu pozwala na stwierdzenie czy szyba wklejana była fabrycznie, czy w warsztacie naprawczym. Wymiana szyby w warsztacie może być związana z naprawą blacharsko-lakierniczą, która nie zawsze wykonana jest prawidłowo.
Usuwanie uszkodzeń tapicerki
Tapicerka samochodowa to trzy rodzaje materiałów: tkanina, welur i skóra. Materiały wymuszają różne sposoby naprawy oraz różne rodzaje systemów naprawczych.
Uszczelnianie karoserii
W warsztacie naprawczym, w trakcie naprawy blacharsko-lakiernicze wszystkie fabrycznie nałożone powłoki muszą być odtworzone, najlepiej jeżeli będą wyglądały tak jak fabryczne. Do uszczelniania połączeń blach nadwozi stosowane są masy uszczelniająco-klejące, ponieważ każda masa uszczelniająca ma także właściwości klejące.
Wyciszanie nadwozia
Relatywnie ciężki materiał bitumiczny jest skuteczny w tłumieniu dźwięku oraz zmniejsza drgania elementów metalowych. Potoczna nazwa takiej maty to płyta Kellera, która jest wyposażona w samoprzylepne podłożenie zawierające rozpuszczalników na bazie specjalnych akrylowych kopolimerów.
50zł/szt
W sklepach po 80zł
informacje o książce:
tytuł: POMIĘDZY BLACHARSTWEM A LAKIERNICTWEM
autor: Wiesław Wielgołaski
szacowana ilość stron: ok. 350
ponad 500 ilustracji
oprawa: twarda
rok wydania: 2023
wydawnictwo RG MEDIA
ISBN 978*******573-2-4
Patronat medialny:
KAROSERIA, LAKIERNIK, AUTO MOTO SERWIS, NOWOCZESNY WARSZTAT
Najważniejsze tematy jakie zostały omówione w książce „Pomiędzy Blacharstwem a Lakiernictwem”:
Klejenie
Połączenia klejone ze względu na ciągłość spoiny są bardziej odporne na deformacje podczas zderzenia i są co teraz chętniej stosowane przez producentów pojazdów.
Klejenie blach
Klejeniem można łączyć różne materiały, a naprężenia w takim połączeniu są równomierne. Złącze klejone chroni także łączone materiały przed korozją elektrochemiczną.
Korozja
Jedynymi preparatami spowalniającymi proces korozji są woski do profili zamkniętych zawierające inhibitory korozji, czyli dodatki spowalniające procesy korozyjne.
Naprawa błędów blacharskich
Naprawy blacharskie to nie tylko naprawy pokolizyjne. To nie tylko wymiana elementów czy naprawa ognisk korozji. To także poprawki wcześniejszych napraw wykonanych przez niedoświadczonych blacharzy.
Naprawa elementów z tworzyw
Kluczem do właściwej naprawy elementu wykonanego z tworzywa sztucznego jest prawidłowe określenie jego typu oraz dobranie właściwej technologii naprawy. Po określeniu rodzaju tworzywa dobiera się do pracy odpowiednie narzędzia i kleje.
Jak naprawiać elementy z tworzyw
Najczęstszymi uszkodzeniami zderzaków są wgniecenia, otarcia, pęknięci oraz urwanie uchwytów mocujących. Naprawie podlegają tylko drobne uszkodzenia, choć możliwe się także i przypadki naprawy dużych uszkodzeń, jak ubytki czy długie pęknięcia.
Naprawy SMART
Do technik SMART zalicza się między innymi: naprawę drobnych pęknięć szyb, uszkodzeń tapicerki z materiału, weluru ze skóry, drobnych uszkodzeń tworzyw sztucznych wewnętrznych i zewnętrznych oraz drobnych rysi uszkodzeń powłoki lakierowej.
Szyby samochodowe
Dla każdego samochodu, nawet dla tego samego modelu, wysokość ściegu kleju jest inna. Bierze się to stąd, że na nadwoziu pozostajelub nie, różnej grubości warstwa starego kleju.
Wymiana i naprawa szyb
Sprawdzenie roku produkcji szyby i porównanie z rokiem produkcji samochodu pozwala na stwierdzenie czy szyba wklejana była fabrycznie, czy w warsztacie naprawczym. Wymiana szyby w warsztacie może być związana z naprawą blacharsko-lakierniczą, która nie zawsze wykonana jest prawidłowo.
Usuwanie uszkodzeń tapicerki
Tapicerka samochodowa to trzy rodzaje materiałów: tkanina, welur i skóra. Materiały wymuszają różne sposoby naprawy oraz różne rodzaje systemów naprawczych.
Uszczelnianie karoserii
W warsztacie naprawczym, w trakcie naprawy blacharsko-lakiernicze wszystkie fabrycznie nałożone powłoki muszą być odtworzone, najlepiej jeżeli będą wyglądały tak jak fabryczne. Do uszczelniania połączeń blach nadwozi stosowane są masy uszczelniająco-klejące, ponieważ każda masa uszczelniająca ma także właściwości klejące.
Wyciszanie nadwozia
Relatywnie ciężki materiał bitumiczny jest skuteczny w tłumieniu dźwięku oraz zmniejsza drgania elementów metalowych. Potoczna nazwa takiej maty to płyta Kellera, która jest wyposażona w samoprzylepne podłożenie zawierające rozpuszczalników na bazie specjalnych akrylowych kopolimerów.
ID: 910257801
xxx xxx xxx
Dodane 24 kwietnia 2024
Książka Pomiędzy blacharstwem a lekirnictwem
50 zł
Lokalizacja