Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Motocykle i Skutery
  4. Pozostałe Motocykle i Skutery
  5. Pozostałe Motocykle i Skutery - Małopolskie
  6. Pozostałe Motocykle i Skutery - Kraków
  7. Pozostałe Motocykle i Skutery - Podgórze Duchackie
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Marka: Junak

  • Poj. silnika: 320 cm³

  • Stan techniczny: Nieuszkodzony

  • Rok produkcji: 2012

  • Kraj pochodzenia: Polska

Opis

Witam,

do Sprzedania mój motocykl Junak M20, SPT 350, wersja z roku 2012. Aktualny przebieg 46tys km. Jestem drugim, choć w zasadzie jedynym użytkownikiem wspomnianego motocykla. Kupiłem go jako nowy z przebiegiem 9 tys km po niecałym sezonie od pierwszego właściciela. Dla niego okazał się za słaby :) - ja zrobiłem nim turystycznie blisko 40tys km, Bieszczady, Polesie, Sudety ale też dwukrotnie Szosa Transfogaraska, Transalpina, Bicaz i Bukowina w Rumunii, czy też przełęcze GrossGlockner, Stelvio, Paso de Gavia itd. Bornholm też nie okazał się za trudny :)

Motocykl w ciągłym użytkowaniu, aczkolwiek w ostatnich 2 latach głównie na krótkich trasach podmiejskich i dojazdach do pracy. Regularnie serwisowany, wykonałem w tym czasie wiele modyfikacji usprawniających użytkowanie.
Posiada 2 komplety kluczyków , pełną dokumentacje, duży kufer centralny na płycie, ważne OC do marca 2025 (!) i PT do maja 2024. Motocykl 2 cylindrowy, poj.320ccm, oceniany na 23 KM, silnik chłodzony cieczą na popularnym wtrysku MT05 Delphi.

Zatem od początku - co przez te 10 lat użytkowania zmieniałem:

Mechanika - świece irydowe, łańcuch 530 RK HGX wzmacniany, zębatka tył 28z w miejsce oryginalnej 32z, nowe sondy Lambda, nowe cewki zapłonowe, regulator napięcia, nowe uszczelniacze lag przednich wraz z olejem, uzwojenie alternatora wymienione na nowe oraz zmiana sprzęgła - komplet wraz ze sprężynami docisku i dwukrotnie już zmienione sprzęgło rozrusznika wraz ze sprężynkami. Poprawiłem cięgło dźwigni biegów. Nowe czujniki temperatury w głowicy i chłodnicy, akumulator Yuasa 9Ah, 2 letni, regularnie ładowany - sprawny, filtr powietrza - gąbka, filtr paliwa rozkręcany z możliwością czyszczenia.

Komfort - monitoring temperatury chłodnicy, napięcia i zegarek w konsoli centralnej, model VM4 - czterocyfrowy wyświetlacz z bogatymi możliwościami programowania alarmów oraz wyświetlaniem w pętli wyników wraz z auto regulacją jasności, kierunkowskazy LED, szyba turystyczna PUIG wraz z deflektorem Darkojak, profesjonalny tempomat rollgazu, trójstopniowe grzanie manetek, wraz z automatyczną kontrolą temp. Nawigacja TomTom Rider 2013 wraz z dożywotnią aktualizacją map i ładowaniem z uchwytu, połączenie dwukanałowe dla nawigacji i telefonu działające niezależnie lub symultanicznie z zestawem w kasku. Pojemny kufer tylny , tankbag Oxford - magnetyczny, świetnie trzyma się metalowego baku. Amortyzator centralny gazowo/olejowy z możliwością samodzielnego dopompowania powietrzem lub azotem, zawór presto jak w oponach.

Bezpieczeństwo - opony Scorpion Trail II 2018 ,wszystkie przewody hamulcowe w oplocie stalowym, przód i tył, korektor siły hamowania (tzw. pseudo ABS) na tył, płyn hamulcowy zmieniony na DOT 5.1, założony alarm/imobilaizer Hibernatus wraz z pastylką zbliżeniową, klocki hamulcowe - EBC wzmacniane, sintermetalowe HH- przód i tył.

Co wkrótce do zrobienia / mankamenty - Przed kolejnym sezonem, do wymiany - gąbka filtra powietrza, odpowietrzenie hamulców przednich i kontrola samych klocków. Z mankamentów - wgniecenie na baku - od upadku samego baku gdy był zdjęty do czynności serwisowych ( wgniecenie niewielkie - lakier nie popękany), pęknięcie rantu płyty tylnego kufra, zaklejone mocną taśmą , można podkleić, tylna opona kołkowana centralnie, gwóźdź, zastosowana profesjonalna - łatka i kołek, od 2 lat trzyma bez zastrzeżeń. Łańcuch jeszcze na 1-2 sezony , w przyszłości wymiana (zębatka tylna 30z - nowa w zestawie z motocyklem), otarcia eksploatacyjne na ramie w okolicach podnóżków i plastikach, aczkolwiek niewielkie. Do pomalowania rury wydechów od głowicy, były już raz malowane, lakier wytrzymuje jakieś 3 lata :)

Tyle w kwestii spraw technicznych - wszystko co zostało zrobione wynika nieco po części z bieżących potrzeb i eksploatacji, ale też z "fanaberii" :) właściciela i poprawienia bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Na dzień dzisiejszy - jeździć i tyle. W razie konieczności - na popularnych polskich serwisach aukcyjnych mamy duży wybór części zamiennych - do tego lub bliźniaczych modeli Junaka M11,16 - w wersjach silnikowych 320ccm.

Co mogę jeszcze napisać, Junak towarzyszył mi przez 10 udanych sezonów, nie miał zdarzeń, ot jedna czy dwie "gleby" parkingowe na początku, skutkowały złamaną klamką sprzęgła i porysowaniem odbojników na kierownicy. Motocykl zadziwiająco masywny i duży, wymaga nieco siły przy przepychaniu, ale prowadzi się przyjemnie. Pozycja za kierownicą turystyczna - wyprostowana , siedzenie wygodne i dość wysokie. Bak 23 L. przy spalaniu rzędu 3,2-3,5l/100 co daje realne zasięgi dobrze ponad 600km na jednym tankowaniu, ( sprawdzone !) - moc jakieś 23KM, zachęca do turystyki w jedną osobę za to ze sporym bagażem. Pojemność silnika pokazuje sporą różnice w stosunku do 125-tek, zwłaszcza na górskich trasach, gdzie to nie prędkość ma znaczenie. Motocykl najlepiej czuje się przy prędkościach rzędu 70-90 km/h, choć i 120 da się nim pojechać ale to zdecydowanie nie jego bajka - to jednak spokojny turystyk , zwłaszcza długodystansowy. A że się do tego świetnie nadaje...proponuje obejrzeć film z trasy alpejskiej w moim i Junaka wykonaniu, Polecam - www.ceti.pl/pallas - pod tym adresem też więcej zdjęć Osiołka :)

Sprzedaje cały zestaw - interesuje mnie cena 6000 PLN za sprzęt , sprawdzony, zadbany, doposażony - choć mający już swoje lata i przebieg, ale myślę że jeszcze wiele km przed nim i wiele satysfakcji dla przyszłego użytkownika. Z pewnością jest to motocykl dla kogoś kto nie boi się długodystansowej turystyki a jednocześnie nie chce od samego początku inwestować wielu tysięcy zł w sprzęt , akcesoria i wyposażenie. Tu, zestaw gotowy do podróżowania. Motocykl garażowany, do obejrzenia w Krakowie.

Dla zdecydowanych - wraz z motocyklem, dwie tekstylne sakwy boczne Givi, montowane za pomocą pasków z mocnym "rzepem" przez siedzenie pasażera - używane ale nadal w dobrym stanie , możliwość poszerzenia do większej pojemności, osobne kieszenie na butelki, opierają się na osłonach tłumników nie ulegając uszkodzeniu, pojemność 35/40l każda.
Polecam,
Piotr
ID: 877507163

Skontaktuj się

Piotr

Na OLX od luty 2014

Ostatnio online w dniu 27 kwietnia 2024

xxx xxx xxx

Dodane 27 kwietnia 2024

Motocykl Junak M20 - SPT350 rok 2012

6 000 zł

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon