Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Sport i Hobby
  3. Żeglarstwo
  4. Silniki
  5. Silniki - Podkarpackie
  6. Silniki - Torki
Podnośnik elektrohydrauliczny do silników zaburtowych STRONGER
Podnośnik elektrohydrauliczny do silników zaburtowych STRONGER
Podnośnik elektrohydrauliczny do silników zaburtowych STRONGER
PromujOdśwież
  • Prywatne

  • Stan: Nowe

Opis

Podnośnik elektrohydrauliczny do silników zaburtowych

Podnośnik elektrohydrauliczny do silników zaburtowych (trym) to urządzenie utrzymujące optymalny trym łodzi w ruchu w różnych warunkach eksploatacji.
Zasada działania trymera jest następująca: gdy łódź porusza się po wodzie, masz możliwość, regulując kąt trymu silnika zaburtowego, uzyskać najbardziej optymalny kąt natarcia dziobu łodzi, w wyniku czego poprawią się osiągi łodzi na szybowcu, poprawi się jej prędkość i oszczędność paliwa.



Instalacja urządzenia

Ten produkt ma wywiercone wszystkie standardowe otwory montażowe, aby pasowały do ​​większości silników zaburtowych o mocy do 50 koni mechanicznych, które nie zostały przycięte fabrycznie. Jeśli otwory montażowe silnika lub otwory już wywiercone w łodzi nie pasują do otworów w wykończeniu, konieczne może być samodzielne wywiercenie dodatkowych otworów montażowych. Ze względu na to, że mocowania silników zaburtowych wszystkich producentów mają swoje własne cechy, nie jesteśmy w stanie zapewnić wszystkich opcji montażu i ich rozmieszczenia. Do wiercenia otworów zalecamy stosowanie wierteł ze stali nierdzewnej wykonanych ze stopów zawierających kobalt. Być może w niektórych przypadkach, aby zamontować silnik, będziesz musiał usunąć zaciski śrubowe (baranki) z mocowania silnika. Konieczne może być usunięcie tylko uporczywego niklu w tych zaciskach. W każdym przypadku zalecamy zamontowanie silnika na poszyciu za pomocą połączeń śrubowych przy użyciu standardowych otworów montażowych w silniku. Poniżej rysunek przedstawiający odległości pomiędzy głównymi otworami montażowymi. Przed zamontowaniem trymera na rufie łodzi upewnij się, że otwory na silniku pasują do tych, które już znajdują się na trymerze, lub wywierć nowe otwory 16 mm.

Wymiary urządzenia

Otwory montażowe pawęży łodzi

Otwory montażowe do silnika zaburtowego

Zapoznaj się z instrukcją instalacji silnika zaburtowego, aby wywiercić otwory montażowe o odpowiednim rozmiarze. Wraz z produktem dostarczane są elementy mocujące do mocowania trymu hydraulicznego do pawęży łodzi. Upewnij się, że masz oddzielne elementy mocujące, aby dodatkowo przymocować silnik do wykończenia. Elementy mocujące nie są dostarczane z urządzeniem. Następnie musisz przymocować wykończenie do pawęży łodzi. Aby to zrobić, musisz odłączyć silnik zaburtowy od pawęży, jeśli został już zainstalowany. Następnie na wywiercone już otwory do montażu silnika zamontuj listwę za pomocą łączników i mocno dokręć. Na poniższym rysunku przedstawiono sposób montażu elementów izolacyjnych, aby zapobiec korozji galwanicznej.

Bok do pawęży łodzi

Strona silnika zaburtowego

(Otwory, które są już wywiercone w trymie, pasują do większości dostępnych na rynku silników zaburtowych bez trymu o mocy do 50 koni mechanicznych. Jeśli otwory montażowe silnika nie pasują, będziesz musiał wywiercić nowe bezpośrednio pod silnikiem). przeprowadzasz wstępną instalację, to w takim przypadku warto skontaktować się ze specjalistami i powierzyć im instalację urządzenia. Jeśli nadal zamierzasz wykonać instalację samodzielnie, w takim przypadku musisz zainstalować trymer dokładnie na środku rufy łodzi, po uprzednim zmierzeniu niezbędnych odległości po obu stronach. Następnie wyrównaj górną krawędź podkładki montażowej trymera z górną częścią rufy łodzi, a następnie zaznacz markerem miejsce wywiercenia dalszych otworów.

Po wywierceniu otworów i zamocowaniu wykończenia do pawęży łodzi należy zainstalować siłownik hydrauliczny w jego normalnym miejscu, jak pokazano na poniższym rysunku. 1. Siłownik hydrauliczny 2. Górne tłoczysko siłownika hydraulicznego 3. Wkładki centrujące dolnego tłoczyska siłownika hydraulicznego 4. Dolne tłoczysko siłownika hydraulicznego

Następnie przystępujemy do podłączenia stacji hydraulicznej, wymiany korków ze złączkami na siłowniku i podłączenia stacji do siłownika przewodami hydraulicznymi. Możesz znaleźć ten proces w instrukcjach przycinania.

Podłączenie urządzenia do akumulatora

W celu przełączenia części elektrycznej podnośnika hydraulicznego należy skorzystać ze schematu połączeń pokazanego na poniższym rysunku.

Eksploatacja

Aby szybko wystartować z wody i umieścić łódź na motorówce, należy opuścić trymer do najniższej pozycji. W ten sposób przesuwasz stopę silnika tak blisko rufy łodzi, jak to możliwe. Następnie, po wejściu łodzi do szybowca, dokonujesz dalszych regulacji pochylenia (kąta natarcia) silnika. Naciskając przycisk w górę, trym zaczyna się podnosić, ramię silnika zaczyna odsuwać się od pawęży łodzi. Musisz osiągnąć pozycję, w której płyta antykawitacyjna jest dokładnie równoległa do dna łodzi. W takim przypadku będziesz mieć najbardziej optymalny tryb dużej prędkości, a także tryb oszczędzania paliwa. Sterowanie trymem odbywa się za pomocą nieruchomego trójpozycyjnego przełącznika dwustabilnego lub panelu sterowania. Sterowanie przełącznikiem dwustabilnym umożliwia podnoszenie i opuszczanie trymera do skrajnych pozycji, a także dokonywanie ręcznych regulacji poprzez krótkie naciśnięcie góra lub dół. Ta opcja jest podstawowa i za każdym razem regulacja położenia silnika będzie następować od nowa. Jeśli chcesz dokładniejszego sterowania z możliwością zapamiętania w tym przypadku ulubionej pozycji, będziesz musiał dokupić dodatkowy panel i jednostkę sterującą trymowaniem.

Za pomocą panelu sterowania będziesz mógł podnosić i opuszczać tapicerkę do skrajnych górnych i dolnych pozycji. Będziesz mieć możliwość precyzyjnej regulacji przyrostowej przez krótkie naciśnięcie klawiszy w górę lub w dół w krokach co 2 cm ruchu trymowania w obu kierunkach. Będziesz mógł również zapamiętać swoją ulubioną pozycję, w której Twoja łódź będzie miała najwyższą wydajność. W tym celu konieczne będzie wprowadzenie danych do pamięci nieulotnej poprzez naciśnięcie klawisza M na panelu sterowania urządzenia. A w przyszłości, gdy łódka wejdzie do szybowca, wystarczy nacisnąć jeden klawisz M, a sam trymer ustawi się w ustalonej przez Ciebie pozycji.

Wymiary urządzenia po złożeniu
Wysokość 310 mm, szerokość 307 mm, głębokość 180 mm
Kąt cięcia 46 stopni
Masa urządzenia ze stacją hydrauliczną 14,8 kg
Masa maszyny bez stacji hydraulicznej 11,8 kg
Napięcie 12V
Urządzenie do silników o mocy do 50 KM.
Maksymalna waga silnika zaburtowego nie przekracza 150 kg
Materiał: Stal nierdzewna
Zabezpieczenie przed korozją galwaniczną Tak
Udźwig hydrauliczny 1000 kg
ID: 855987327

Skontaktuj się

Serhii

Na OLX od kwiecień 2022

Ostatnio online w dniu 26 kwietnia 2024

xxx xxx xxx

Dodane 25 kwietnia 2024

Podnośnik elektrohydrauliczny do silników zaburtowych STRONGER

Tylko przedmiot

2 690 zł

Cena z Przesyłką OLX

Safety Badge

Użytkownik

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon