Wiadomości
Dodaj ogłoszenie
  1. Strona główna
  2. Motoryzacja
  3. Części motocyklowe
  4. Części motocyklowe - Mazowieckie
  5. Części motocyklowe - Halinów
Regulator napięcia DZE Honda Varadero 2003 do 2013
Regulator napięcia DZE Honda Varadero 2003 do 2013
PromujOdśwież
  • Firmowe

  • Rodzaj: Akcesoria

  • Stan: Nowe

Opis

Regulator napięcia DZE - zamiennik części oryginalnej. Bardzo wysoka jakość wykonania.
Część zamienna w 100% odpowiedająca montowanemu seryjnie podzespołowi.

Uwaga!
Montaż modułów, cewek oraz regulatorów napięcia przez niewyspecjalizowane warsztaty mechaniczne grozi utratą gwarancji!

Regulator z technologią MOSFET
Od wielu lat regulatory wykorzystują elementy półprzewodnikowe opierające się na krzemie (SCR) do zwierania nadmiernej ilości energii z generatora do masy, utrzymując w ten sposób względnie stałe napięcie w układzie elektrycznym pojazdu i na akumulatorze. To rozwiązanie okazało się odpowiednie dla małych i średnich mocy generatorów w silnikach spalinowych. Jednak nowa technologia regulatorów oparta na tranzystorach MOSFET (ang. Metal-Oxide Semiconductor Field-Effect Transistor – tranzystory polowe z izolowaną bramką) staje się coraz bardziej popularna ze względu na lepszą wydajność, mniejsze straty i wiele innych interesujących cech.

W nowoczesnych motocyklach i quadach zapotrzebowanie na energię elektryczną wzrosło ze względu na zastosowanie dodatkowych modułów elektronicznych, wysokowydajne oświetlenie, liczne akcesoria dodatkowe, itp. Oznacza to dużą ilość energii pochodzącej z generatora przy pełnym obciążeniu jednak przy jego braku dużą ilość energii niepotrzebnej. Regulatory krzemowe SCR nie są w stanie jej regulować. Głównym powodem jest niska sprawność energetyczna, wewnętrzne straty sterownika prowadzą do przegrzania i przedwczesnego uszkodzenia, jeśli przez regulator przepuszczane są prądy większe niż 35A. W rezultacie technologia SCR osiągnęła limit i dlatego nie jest zalecana do dużych pojazdów o wysokim zużyciu energii. Gdy regulator SCR pracuje (prąd generatora jest zwierany do masy), odkłada się na nim dość duża moc ze względu na spadek napięcia ok. 1,5V co przy prądzie 35A daje sporo ciepła. Jeśli prąd wzrasta, straty mocy czyli ciepło rosną zgodnie ze wzorem P=U*I

Zalety technologii MOSFET:
- 3-FAZOWY REGULATOR O WYSOKIEJ EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ
- SYMETRYCZNE OBCIĄŻENIE UZWOJEŃ GENERATORA
- PRĄD WYJŚCIOWY DO 50A
- PRECYZYJNA KONTROLA NAPIĘCIA ZAPOBIEGA AWARIOM AKUMULATORA (zwłaszcza Li-Ion!)
- MNIEJ WYDZIELONEGO CIEPŁA PROWADZI DO ZWIĘKSZENIA ŻYWOTNOŚCI REGULATORA
- TRYB CZUWANIA, GDY POJAZD NIE JEST UŻYWANY Z MINIMALNYM POBOREM MOCY

W przeciwieństwie do innych tranzystorów, tranzystory MOSFET mogą być zaprojektowane jako przełączniki sterowane napięciem, ponieważ ich zupełnie inna architektura półprzewodnikowa sprawia, że ​​są bardziej wydajne w przetwarzaniu energii. Działają jak niskoporowy rezystor wysokoprądowy, który przewodzi cały nadmiar prądu z generatora do masy. Spadek napięcia na nim jest bardzo mały (mniej niż 0,2V), a więc straty mocy są także dużo mniejsze. Wpływa to bezpośrednio na mniejsze nagrzewanie się regulatora, a więc i jego długą żywotność.

Technologia MOSFET była w ostatnich latach stale ulepszana ze względu na jej szerokie zastosowanie w elektronice konsumenckiej i przemysłowej. Technologia integracji półprzewodników zapewnia wyższą obciążalność w warunkach ograniczonej przestrzeni z doskonałą wydajnością. Ponadto umożliwiają szybsze przełączanie, wyższą niezawodność i lepszą kontrolę pod dużym obciążeniem.

Wydajność diody prostowniczej jest kolejnym ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o rozpraszanie mocy. Ponieważ przepływa przez nie cały prąd wyjściowy, muszą one zapewniać dużą wytrzymałość i stabilność, a także skuteczną kontrolę prądu. Nasze regulatory MOSFET wykorzystują wysokoprądowe ulepszone diody prostownicze z wyjątkowo niskim spadkiem napięcia, które pomagają zapobiegać przegrzaniu i spełniają powyższe wymagania.

Wewnętrzny KONTROLER regulatora został całkowicie przeprojektowany, aby dostosować go do wymagań tranzystora MOSFET. Napięcie w układzie jest stale monitorowane w celu dostosowania prądu wyjściowego w zależności od zużycia. Nowe sterowanie elektroniczne pozwala uniknąć używania przewodu zapłonowego, zmniejsza liczbę połączeń i upraszcza topologię przewodów. Ma również niskie zużycie energii w trybie czuwania, co powoduje bardzo niewielkie rozładowanie akumulatora, gdy pojazd nie jest używany.

Ta nowa technologia umożliwia zatem zwiększenie mocy wyjściowej regulatora (prąd do 50A) przy jednoczesnej doskonałej regulacji napięcia, oraz przy zmniejszeniu grzanie się regulatora, wysoką sprawność i zaawansowane sterowanie elektroniczne. To sprawia, że nowe regulatory MOSFET są świetnym wyborem z długą żywotnością, ochroną akumulatora przed przeładowaniem, oraz generatora przed niesymetrycznym i nadmiernym obciążeniem tylko niektórych uzwojeń.

Producent: DZE

Firma DZE należy do największych południowoamerykańskich producentów elektroniki motoryzacyjnej. Od 1978 roku stale powiększa krąg swoich odbiorców, do których można zaliczyć takie koncerny jak Volkswagen, Ford, Zanella czy GM. W ofercie DZE znajdziemy również liczne zamienniki oryginalnych regulatorów napięcia oraz modułów zapłonowych do motocykli japońskich i europejskich. Produkty DZE są synonimem najwyższej jakości, precyzji wykonania i niezawodności.
Kraj pochodzenia: Argentyna.
ID: 757672375

Skontaktuj się

User avatar

moto186

Na OLX od październik 2013

Ostatnio online wczoraj o 20:56

xxx xxx xxx

Dodane 25 kwietnia 2024

Regulator napięcia DZE Honda Varadero 2003 do 2013

Tylko przedmiot

450 zł

Cena z Przesyłką OLX

Safety Badge
moto186

Użytkownik

Lokalizacja

O firmie

Darmowa aplikacja na Twój telefon