Prywatne
Numer VIN: JMZNB18P620232989
Model: MX-5
Rok produkcji: 2002
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Kabriolet
Przebieg: 187 000 km
Kolor: Czarny
Poj. silnika: 1 840 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Skrzynia biegów: Manualna
Kraj pochodzenia: Niemcy
Moc silnika: 146 KM
Napęd: Na tylne koła
Opis
Podstawowe informacje:
Sprzedam mazdę MX-5 NBFL z 2002 roku. Silnik 1.8 w wersji Sportive ze skrzynią 6 biegową i mechanizmem różnicowym torsen, przygotowaną do udziału w imprezach track day (spec NB miata challenge) lub jazdy weekendowej.
Mazda jest gotowa do rozpoczęcia użytkowania w sezonie letnim, w pełni sprawna mechanicznie.
Auto w moim posiadaniu od 5 lat. Auto przechowywane w ogrzewanym garażu, nie użytkowane zimą.
W mx-5 wprowadziłem szereg usprawnień mechanicznych, przystosowujących ją do sportowej jazdy.
Zawsze dbałem o zachowanie pełnej sprawności mechanicznej, używałem wyłącznie sprawdzonych i firmowych części. W aucie wymieniałem wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne w skróconych interwałach. Do auta dodaję pełną historię serwisową (segregator) z historią każdej naprawy i modyfikacji pojazdu. Dodaję również kompletne wyposażenie wnętrza (obecnie zdemontowane), gdyby ktoś chciał wrócić do wersji cywilnej (skórzany grzany fotel + kierownica Nardi Torino, radio, nakładki progów i td.) Autem miałem jedną stłuczkę parę lat temu, posiadam zdjęcia ze zdarzenia oraz dokumentację z naprawy.
Dane:
Rej: WRA5281E
Vin: JMZNB18P
Pierwsza rejestracja- 29.07.2002
Przebieg: ~ 187 000
OC do: 29.12.2025
Mam dużo zdjęć auta, mogę je udostępnić zainteresowanej osobie na jakimś dysku sieciowym. ( google drive, one drive etc.)
Auto sprzedaję z miękkim dachem winylowym w bardzo dobrym stanie. Za dodatkowe 2 200 zł mogę dorzucić hardtop założony obecnie na auto. Mam też: drugi komplet kół, nowe sportowe klocki hamulcowe stoptech (lepszej generacji) na zapas + parę innych dodatków.
Poniżej najważniejsze czynności serwisowe wykonane podczas mojego użytkowania. Posiadam dokumentację na każdą z niżej wymienionych czynności (paragon+data+ przebieg)
- kompletny rozrząd + pompa wody, uszczelniacze wałków i wału, uszczelka pokrywy zaworów;
- pełna regeneracja układu hamulcowego: nowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie, regeneracja + malowanie zacisków i jarzm hamulcowych, nowe tarcze + nowe klocki;
- wymiana kompletnego zawieszenia+ łączników stabilizatora, sworznie wahacza przód, drążki kierownicze
- mycie i konserwacja podwozia (mam dokumentację zdjęciową przed/po)
- nowe paski osprzętu silnika,
- nowa chłodnica wody,
- nowe poduszki silnika i dyferencjału,
- regeneracja alternatora,
- nowy akumulator
i wiele innych ......
Lista modyfikacji i informacja o stanie poszczególnych podzespołów
Silnik
– równa kompresja ~ 13 bar na 4 cylindrach (zdjęcie + nagranie z pomiaru), trzyma moc (mam wykres z hamowni), nie pobiera oleju.
Silnik utrzymany głównie w serii w celu zachowania jego żywotności.
Modyfikacje
- reroute podgrzewania przepustnicy,
- założone zimniejsze świece zapłonowe,
- usunięty rezonator z dolotu (zachowany oryginalny box filtra powietrza)
- olej wymieniany co ~ 1 000 km/rok lub kilka imprez track day.
Nadwozie
Blacharsko auto w stanie dobrym, podnosi się bez problemu za progi (jeden jest podgięty przez poprzedniego właściciela). Brak wychodzącej korozji w typowych miejscach dla tego modelu.
- zamontowany najbardziej rozbudowany rollbar Cybul.eu
- zamontowane demontowane door bary Cybul.eu łączone z rollbarem
- zamontowana rozpórka przednich kielichów Cybul. eu
- fabryczne rozpórki podwozia (wersjia sportive)
Zawieszenie
- kompletne zawieszenie gwintowane renomowanej marki thunderlane.eu (serwis w grudniu 2024)
- dłuższe sworznie przedniego zawieszenia,
- sportowa geometria ustawiana u Dobruckiego (jeden z najlepszych specjalistów w Warszawie)
- twardsze poduszki silnika oraz dyfra – km parst
Hamulce (Big brake – największe dostępne fabrycznie w mx-5 NB)
- założone nowe tarcze + sportowe klocki czerwone stop tech (poprzedniej dobrej generacji)
- wszystkie przewody elastyczne nowe w stalowym oplocie - Pizza brakes
- zaciski zregenerowane + pomalowane od nowa – Duży Michał
- płyn hamulcowy RBF motul (cyklicznie zmieniany)
Z takim zestawem nie ma możliwości zagotować hamulców.
Wnętrze
- zdemontowane elementy wnętrza w celu redukcji masy (dodaję wszystko spakowane w kartony i dokładnie opisane)
- fotel kierowcy oryginalny Sparco sprint – homologacja FIA (mocowania Cybul. eu)
- pasy 4 punktowe Sparco – homologacja;
- wskaźniki temperatury oleju + ładowanie;
- kierownica MOMO corse + QR D1 Spec;
- lekka gałka zmiany biegów;
- customowe mocowanie gaśnicy + gaśnica proszkowa;
- nożyk do cięcia pasów,
Fabryczne wyposażenie (dodaję do auta)
- skórzane czarne podgrzewane fotele,
-elektrycznie regulowane lusterka,
- centralny zamek,
-bagażnik otwierany z pilota,
- elektryczne szyby,
- skórzana kierownica nardi torino
Układ chłodzenia
- założona największa dostępna chłodnica aluminiowa 50 mm - Weldman Motorsport FAB
- zamontowany sportowy termostat (wcześniejsze otwarcie) – km parts
Można jeździć po torze przy 30 C, nie ma szans na zagotowanie układu.
Skrzynia dyferencjał, sprzęgło
- dyferencjał ze sprawną szperą typu Torsen
- olej w dyferencjale i skrzyni zmieniany regularnie – Motul
- założone sportowe sprzęgło, działa ciężej niż standardowe, klei bardzo dobrze, nie ma z nim problemów. (z takim już kupiłem)
Koła
- założone lekkie felgi 15x 8 cala Japan Racing (lżejsze o 0,5 kg i szersze od fabrycznych)
- opony semi slick federal 595 205/50/15 (na 2 track day starczą)
Wydech
- wspawany nowy katalizator + emulator sondy lambda
- tłumik z 2 końcówkami
Wady:
- zapocenie na uszczelnieniu miski olejowej (standard w tych autach)
- ślady użytkowania torowego. Trochę rys na karoseri od pachołków, lekkie wgniecenie drzwi pasażera. (widoczne na foto)
Auto jest gotowe do dalszego bezproblemowego cieszenia jazdą. Konstrukcja jest sprawdzona. Można wsiadać i korzystać ze wszystkich usprawnień. Jeżeli ktoś chce można wrócić też do wersji bardziej drogowej a wartościowe części sprzedać.
Sprzedaję z uwagi na brak czasu na cieszeniem się tym autem (widać po historii pojazdu w cepiku). Jest to mój 4 pojazd.
Zapraszam do kontaktu, odpowiem na wszystkie pytania. Dla zainteresowanego udostępnię podnośnik do oględzin. Jazda testowa na fotelu kierowcy po okazaniu gotówki.
Sprzedam mazdę MX-5 NBFL z 2002 roku. Silnik 1.8 w wersji Sportive ze skrzynią 6 biegową i mechanizmem różnicowym torsen, przygotowaną do udziału w imprezach track day (spec NB miata challenge) lub jazdy weekendowej.
Mazda jest gotowa do rozpoczęcia użytkowania w sezonie letnim, w pełni sprawna mechanicznie.
Auto w moim posiadaniu od 5 lat. Auto przechowywane w ogrzewanym garażu, nie użytkowane zimą.
W mx-5 wprowadziłem szereg usprawnień mechanicznych, przystosowujących ją do sportowej jazdy.
Zawsze dbałem o zachowanie pełnej sprawności mechanicznej, używałem wyłącznie sprawdzonych i firmowych części. W aucie wymieniałem wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne w skróconych interwałach. Do auta dodaję pełną historię serwisową (segregator) z historią każdej naprawy i modyfikacji pojazdu. Dodaję również kompletne wyposażenie wnętrza (obecnie zdemontowane), gdyby ktoś chciał wrócić do wersji cywilnej (skórzany grzany fotel + kierownica Nardi Torino, radio, nakładki progów i td.) Autem miałem jedną stłuczkę parę lat temu, posiadam zdjęcia ze zdarzenia oraz dokumentację z naprawy.
Dane:
Rej: WRA5281E
Vin: JMZNB18P
Pierwsza rejestracja- 29.07.2002
Przebieg: ~ 187 000
OC do: 29.12.2025
Mam dużo zdjęć auta, mogę je udostępnić zainteresowanej osobie na jakimś dysku sieciowym. ( google drive, one drive etc.)
Auto sprzedaję z miękkim dachem winylowym w bardzo dobrym stanie. Za dodatkowe 2 200 zł mogę dorzucić hardtop założony obecnie na auto. Mam też: drugi komplet kół, nowe sportowe klocki hamulcowe stoptech (lepszej generacji) na zapas + parę innych dodatków.
Poniżej najważniejsze czynności serwisowe wykonane podczas mojego użytkowania. Posiadam dokumentację na każdą z niżej wymienionych czynności (paragon+data+ przebieg)
- kompletny rozrząd + pompa wody, uszczelniacze wałków i wału, uszczelka pokrywy zaworów;
- pełna regeneracja układu hamulcowego: nowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie, regeneracja + malowanie zacisków i jarzm hamulcowych, nowe tarcze + nowe klocki;
- wymiana kompletnego zawieszenia+ łączników stabilizatora, sworznie wahacza przód, drążki kierownicze
- mycie i konserwacja podwozia (mam dokumentację zdjęciową przed/po)
- nowe paski osprzętu silnika,
- nowa chłodnica wody,
- nowe poduszki silnika i dyferencjału,
- regeneracja alternatora,
- nowy akumulator
i wiele innych ......
Lista modyfikacji i informacja o stanie poszczególnych podzespołów
Silnik
– równa kompresja ~ 13 bar na 4 cylindrach (zdjęcie + nagranie z pomiaru), trzyma moc (mam wykres z hamowni), nie pobiera oleju.
Silnik utrzymany głównie w serii w celu zachowania jego żywotności.
Modyfikacje
- reroute podgrzewania przepustnicy,
- założone zimniejsze świece zapłonowe,
- usunięty rezonator z dolotu (zachowany oryginalny box filtra powietrza)
- olej wymieniany co ~ 1 000 km/rok lub kilka imprez track day.
Nadwozie
Blacharsko auto w stanie dobrym, podnosi się bez problemu za progi (jeden jest podgięty przez poprzedniego właściciela). Brak wychodzącej korozji w typowych miejscach dla tego modelu.
- zamontowany najbardziej rozbudowany rollbar Cybul.eu
- zamontowane demontowane door bary Cybul.eu łączone z rollbarem
- zamontowana rozpórka przednich kielichów Cybul. eu
- fabryczne rozpórki podwozia (wersjia sportive)
Zawieszenie
- kompletne zawieszenie gwintowane renomowanej marki thunderlane.eu (serwis w grudniu 2024)
- dłuższe sworznie przedniego zawieszenia,
- sportowa geometria ustawiana u Dobruckiego (jeden z najlepszych specjalistów w Warszawie)
- twardsze poduszki silnika oraz dyfra – km parst
Hamulce (Big brake – największe dostępne fabrycznie w mx-5 NB)
- założone nowe tarcze + sportowe klocki czerwone stop tech (poprzedniej dobrej generacji)
- wszystkie przewody elastyczne nowe w stalowym oplocie - Pizza brakes
- zaciski zregenerowane + pomalowane od nowa – Duży Michał
- płyn hamulcowy RBF motul (cyklicznie zmieniany)
Z takim zestawem nie ma możliwości zagotować hamulców.
Wnętrze
- zdemontowane elementy wnętrza w celu redukcji masy (dodaję wszystko spakowane w kartony i dokładnie opisane)
- fotel kierowcy oryginalny Sparco sprint – homologacja FIA (mocowania Cybul. eu)
- pasy 4 punktowe Sparco – homologacja;
- wskaźniki temperatury oleju + ładowanie;
- kierownica MOMO corse + QR D1 Spec;
- lekka gałka zmiany biegów;
- customowe mocowanie gaśnicy + gaśnica proszkowa;
- nożyk do cięcia pasów,
Fabryczne wyposażenie (dodaję do auta)
- skórzane czarne podgrzewane fotele,
-elektrycznie regulowane lusterka,
- centralny zamek,
-bagażnik otwierany z pilota,
- elektryczne szyby,
- skórzana kierownica nardi torino
Układ chłodzenia
- założona największa dostępna chłodnica aluminiowa 50 mm - Weldman Motorsport FAB
- zamontowany sportowy termostat (wcześniejsze otwarcie) – km parts
Można jeździć po torze przy 30 C, nie ma szans na zagotowanie układu.
Skrzynia dyferencjał, sprzęgło
- dyferencjał ze sprawną szperą typu Torsen
- olej w dyferencjale i skrzyni zmieniany regularnie – Motul
- założone sportowe sprzęgło, działa ciężej niż standardowe, klei bardzo dobrze, nie ma z nim problemów. (z takim już kupiłem)
Koła
- założone lekkie felgi 15x 8 cala Japan Racing (lżejsze o 0,5 kg i szersze od fabrycznych)
- opony semi slick federal 595 205/50/15 (na 2 track day starczą)
Wydech
- wspawany nowy katalizator + emulator sondy lambda
- tłumik z 2 końcówkami
Wady:
- zapocenie na uszczelnieniu miski olejowej (standard w tych autach)
- ślady użytkowania torowego. Trochę rys na karoseri od pachołków, lekkie wgniecenie drzwi pasażera. (widoczne na foto)
Auto jest gotowe do dalszego bezproblemowego cieszenia jazdą. Konstrukcja jest sprawdzona. Można wsiadać i korzystać ze wszystkich usprawnień. Jeżeli ktoś chce można wrócić też do wersji bardziej drogowej a wartościowe części sprzedać.
Sprzedaję z uwagi na brak czasu na cieszeniem się tym autem (widać po historii pojazdu w cepiku). Jest to mój 4 pojazd.
Zapraszam do kontaktu, odpowiem na wszystkie pytania. Dla zainteresowanego udostępnię podnośnik do oględzin. Jazda testowa na fotelu kierowcy po okazaniu gotówki.
ID: 997141037
Dodane 19 kwietnia 2025
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
29 699 zł
do negocjacji
Lokalizacja