Przejdź do głównej części
Czat

Powiadomienia

Dodaj ogłoszenie
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,
PromujOdśwież

Prywatne

Numer VIN: JMZNB18P620232989

Model: MX-5

Rok produkcji: 2002

Paliwo: Benzyna

Typ nadwozia: Kabriolet

Przebieg: 187 000 km

Kolor: Czarny

Poj. silnika: 1 840 cm³

Stan techniczny: Nieuszkodzony

Skrzynia biegów: Manualna

Kraj pochodzenia: Niemcy

Moc silnika: 146 KM

Napęd: Na tylne koła

Opis

Podstawowe informacje:

Sprzedam mazdę MX-5 NBFL z 2002 roku. Silnik 1.8 w wersji Sportive ze skrzynią 6 biegową i mechanizmem różnicowym torsen, przygotowaną do udziału w imprezach track day (spec NB miata challenge) lub jazdy weekendowej.

Mazda jest gotowa do rozpoczęcia użytkowania w sezonie letnim, w pełni sprawna mechanicznie.

Auto w moim posiadaniu od 5 lat. Auto przechowywane w ogrzewanym garażu, nie użytkowane zimą.

W mx-5 wprowadziłem szereg usprawnień mechanicznych, przystosowujących ją do sportowej jazdy.

Zawsze dbałem o zachowanie pełnej sprawności mechanicznej, używałem wyłącznie sprawdzonych i firmowych części. W aucie wymieniałem wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne w skróconych interwałach. Do auta dodaję pełną historię serwisową (segregator) z historią każdej naprawy i modyfikacji pojazdu. Dodaję również kompletne wyposażenie wnętrza (obecnie zdemontowane), gdyby ktoś chciał wrócić do wersji cywilnej (skórzany grzany fotel + kierownica Nardi Torino, radio, nakładki progów i td.) Autem miałem jedną stłuczkę parę lat temu, posiadam zdjęcia ze zdarzenia oraz dokumentację z naprawy.

Dane:

Rej: WRA5281E

Vin: JMZNB18P

Pierwsza rejestracja- 29.07.2002

Przebieg: ~ 187 000

OC do: 29.12.2025

Mam dużo zdjęć auta, mogę je udostępnić zainteresowanej osobie na jakimś dysku sieciowym. ( google drive, one drive etc.)

Auto sprzedaję z miękkim dachem winylowym w bardzo dobrym stanie. Za dodatkowe 2 200 zł mogę dorzucić hardtop założony obecnie na auto. Mam też: drugi komplet kół, nowe sportowe klocki hamulcowe stoptech (lepszej generacji) na zapas + parę innych dodatków.

Poniżej najważniejsze czynności serwisowe wykonane podczas mojego użytkowania. Posiadam dokumentację na każdą z niżej wymienionych czynności (paragon+data+ przebieg)

- kompletny rozrząd + pompa wody, uszczelniacze wałków i wału, uszczelka pokrywy zaworów;

- pełna regeneracja układu hamulcowego: nowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie, regeneracja + malowanie zacisków i jarzm hamulcowych, nowe tarcze + nowe klocki;

- wymiana kompletnego zawieszenia+ łączników stabilizatora, sworznie wahacza przód, drążki kierownicze

- mycie i konserwacja podwozia (mam dokumentację zdjęciową przed/po)

- nowe paski osprzętu silnika,

- nowa chłodnica wody,

- nowe poduszki silnika i dyferencjału,

- regeneracja alternatora,

- nowy akumulator

i wiele innych ......

Lista modyfikacji i informacja o stanie poszczególnych podzespołów

Silnik

– równa kompresja ~ 13 bar na 4 cylindrach (zdjęcie + nagranie z pomiaru), trzyma moc (mam wykres z hamowni), nie pobiera oleju.

Silnik utrzymany głównie w serii w celu zachowania jego żywotności.

Modyfikacje

- reroute podgrzewania przepustnicy,

- założone zimniejsze świece zapłonowe,

- usunięty rezonator z dolotu (zachowany oryginalny box filtra powietrza)

- olej wymieniany co ~ 1 000 km/rok lub kilka imprez track day.

Nadwozie

Blacharsko auto w stanie dobrym, podnosi się bez problemu za progi (jeden jest podgięty przez poprzedniego właściciela). Brak wychodzącej korozji w typowych miejscach dla tego modelu.

- zamontowany najbardziej rozbudowany rollbar Cybul.eu

- zamontowane demontowane door bary Cybul.eu łączone z rollbarem

- zamontowana rozpórka przednich kielichów Cybul. eu

- fabryczne rozpórki podwozia (wersjia sportive)

Zawieszenie

- kompletne zawieszenie gwintowane renomowanej marki thunderlane.eu (serwis w grudniu 2024)

- dłuższe sworznie przedniego zawieszenia,

- sportowa geometria ustawiana u Dobruckiego (jeden z najlepszych specjalistów w Warszawie)

- twardsze poduszki silnika oraz dyfra – km parst

Hamulce (Big brake – największe dostępne fabrycznie w mx-5 NB)

- założone nowe tarcze + sportowe klocki czerwone stop tech (poprzedniej dobrej generacji)

- wszystkie przewody elastyczne nowe w stalowym oplocie - Pizza brakes

- zaciski zregenerowane + pomalowane od nowa – Duży Michał

- płyn hamulcowy RBF motul (cyklicznie zmieniany)

Z takim zestawem nie ma możliwości zagotować hamulców.

Wnętrze

- zdemontowane elementy wnętrza w celu redukcji masy (dodaję wszystko spakowane w kartony i dokładnie opisane)

- fotel kierowcy oryginalny Sparco sprint – homologacja FIA (mocowania Cybul. eu)

- pasy 4 punktowe Sparco – homologacja;

- wskaźniki temperatury oleju + ładowanie;

- kierownica MOMO corse + QR D1 Spec;

- lekka gałka zmiany biegów;

- customowe mocowanie gaśnicy + gaśnica proszkowa;

- nożyk do cięcia pasów,

Fabryczne wyposażenie (dodaję do auta)

- skórzane czarne podgrzewane fotele,

-elektrycznie regulowane lusterka,

- centralny zamek,

-bagażnik otwierany z pilota,

- elektryczne szyby,

- skórzana kierownica nardi torino

Układ chłodzenia

- założona największa dostępna chłodnica aluminiowa 50 mm - Weldman Motorsport FAB

- zamontowany sportowy termostat (wcześniejsze otwarcie) – km parts

Można jeździć po torze przy 30 C, nie ma szans na zagotowanie układu.

Skrzynia dyferencjał, sprzęgło

- dyferencjał ze sprawną szperą typu Torsen

- olej w dyferencjale i skrzyni zmieniany regularnie – Motul

- założone sportowe sprzęgło, działa ciężej niż standardowe, klei bardzo dobrze, nie ma z nim problemów. (z takim już kupiłem)

Koła

- założone lekkie felgi 15x 8 cala Japan Racing (lżejsze o 0,5 kg i szersze od fabrycznych)

- opony semi slick federal 595 205/50/15 (na 2 track day starczą)

Wydech

- wspawany nowy katalizator + emulator sondy lambda

- tłumik z 2 końcówkami

Wady:

- zapocenie na uszczelnieniu miski olejowej (standard w tych autach)

- ślady użytkowania torowego. Trochę rys na karoseri od pachołków, lekkie wgniecenie drzwi pasażera. (widoczne na foto)

Auto jest gotowe do dalszego bezproblemowego cieszenia jazdą. Konstrukcja jest sprawdzona. Można wsiadać i korzystać ze wszystkich usprawnień. Jeżeli ktoś chce można wrócić też do wersji bardziej drogowej a wartościowe części sprzedać.

Sprzedaję z uwagi na brak czasu na cieszeniem się tym autem (widać po historii pojazdu w cepiku). Jest to mój 4 pojazd.

Zapraszam do kontaktu, odpowiem na wszystkie pytania. Dla zainteresowanego udostępnię podnośnik do oględzin. Jazda testowa na fotelu kierowcy po okazaniu gotówki.
ID: 997141037

Skontaktuj się

Albert

Na OLX od maj 2013

Jest teraz online!

Przejdź do Otomotoopens in a new tab
Dodane 19 kwietnia 2025

Mazda MX-5 Mazda MX-5 NBFL Sportive 1.8 6b szpera Trosen, Big brake, track day,

29 699 zł

do negocjacji

Lokalizacja

Darmowa aplikacja na Twój telefon