Prywatne
Rok produkcji: 1976
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Coupe
Przebieg: 77 560 km
Kolor: Żółty – Złoty
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Poj. silnika: 1 300 cm³
Skrzynia biegów: Manualna
Kraj pochodzenia: Polska
Moc silnika: 82 KM
Napęd: Na tylne koła
Kierownica: po lewej
Opis
Simca Matra Bagheera
rok prod 1976
auto stoi 15 lat. Kompletne
Posiadam umowę kupna sprzedaży - nie posiadam dowodu rejestracyjnego
Matra Bagheera – trzymiejscowy samochód sportowy, produkowany przez francuską firmę Matra w latach 1973–1980.
Samochód został opracowany w firmie Matra we współpracy z koncernem Chrysler France, zajmującym się sprzedażą samochodów Matra, do którego należała m.in. firma Simca, dlatego sprzedawany był także pod nazwą Matra-Simca Bagheera. Nazwa samochodu pochodziła od imienia czarnej pantery z książki Księga dżungli i podkreślała sportowy charakter. Samochód wyróżniał się bardzo nietypowym układem z trzema siedzeniami w jednym rzędzie – indywidualne siedzenia pasażerów po prawej stronie były połączone, ze wspólnym szkieletem, siedzenie kierowcy znajdowało się po lewej[1]. Pod względem mechanicznym, samochód wykorzystywał szereg komponentów samochodów osobowych Simca, jak silniki, skrzynię biegów i elementy zawieszenia, lecz w odróżnieniu od nich miał silnik umieszczony poprzecznie centralnie – tuż przed osią tylną, napędzający koła tylne. Po lewej stronie silnika – za siedzeniem kierowcy znajdował się zbiornik paliwa pojemności 56 l[1].
Nadwozie Bagheery było wykonane z tworzywa sztucznego – poliestru wzmocnionego włóknem szklanym, na stalowym szkielecie[1]. Projektantem nadwozia był Grek Antonis Volanis. Miało ono formę niskiego coupé o ładnej, spokojnej linii. Tylna szyba, pochylona pod dużym kątem, była unoszona, w celu dostępu do zamykanego pokrywą bagażnika, o sporej jak na samochód sportowy pojemności 320 dm³ oraz do silnika, zamykanego oddzielną pokrywą. Nie było to jednak nadwozie trzydrzwiowe, gdyż unoszona szyba zapewniała tylko dostęp do bagażnika i silnika, a za fotelami znajdowała się dodatkowa ściana, oddzielająca je od silnika, z szybą u góry[1]. Z przodu nadwozia znajdowała się niska chłodnica z wentylatorem, umieszczone za nią pochylone koło zapasowe, akumulator i elementy układu wspomagania hamulców. Dostęp do nich zapewniał niewielki otwierany fragment maski, przez co dostęp do koła zapasowego nie był wygodny. Reflektory były chowane[1].
Bagheera początkowo była dostępna tylko z silnikiem 6G4 pojemności 1,3 litra – rzędowym, 4-cylindrowym, chłodzonym cieczą, o mocy 82 KM, pochodzącym z samochodu Simca 1100Ti (z rodziny silników Simca typ 315, używany też w Simca 1307S). Od 1975 produkowano wersję Bagheera S z silnikiem 6Y2 pojemności 1,4 l z tej samej rodziny silników (była to jednostka wywodząca się z poprzedniego, o większym skoku tłoka, lecz niewiele większej mocy, napędzająca samochód Simca 1308GT).
rok prod 1976
auto stoi 15 lat. Kompletne
Posiadam umowę kupna sprzedaży - nie posiadam dowodu rejestracyjnego
Matra Bagheera – trzymiejscowy samochód sportowy, produkowany przez francuską firmę Matra w latach 1973–1980.
Samochód został opracowany w firmie Matra we współpracy z koncernem Chrysler France, zajmującym się sprzedażą samochodów Matra, do którego należała m.in. firma Simca, dlatego sprzedawany był także pod nazwą Matra-Simca Bagheera. Nazwa samochodu pochodziła od imienia czarnej pantery z książki Księga dżungli i podkreślała sportowy charakter. Samochód wyróżniał się bardzo nietypowym układem z trzema siedzeniami w jednym rzędzie – indywidualne siedzenia pasażerów po prawej stronie były połączone, ze wspólnym szkieletem, siedzenie kierowcy znajdowało się po lewej[1]. Pod względem mechanicznym, samochód wykorzystywał szereg komponentów samochodów osobowych Simca, jak silniki, skrzynię biegów i elementy zawieszenia, lecz w odróżnieniu od nich miał silnik umieszczony poprzecznie centralnie – tuż przed osią tylną, napędzający koła tylne. Po lewej stronie silnika – za siedzeniem kierowcy znajdował się zbiornik paliwa pojemności 56 l[1].
Nadwozie Bagheery było wykonane z tworzywa sztucznego – poliestru wzmocnionego włóknem szklanym, na stalowym szkielecie[1]. Projektantem nadwozia był Grek Antonis Volanis. Miało ono formę niskiego coupé o ładnej, spokojnej linii. Tylna szyba, pochylona pod dużym kątem, była unoszona, w celu dostępu do zamykanego pokrywą bagażnika, o sporej jak na samochód sportowy pojemności 320 dm³ oraz do silnika, zamykanego oddzielną pokrywą. Nie było to jednak nadwozie trzydrzwiowe, gdyż unoszona szyba zapewniała tylko dostęp do bagażnika i silnika, a za fotelami znajdowała się dodatkowa ściana, oddzielająca je od silnika, z szybą u góry[1]. Z przodu nadwozia znajdowała się niska chłodnica z wentylatorem, umieszczone za nią pochylone koło zapasowe, akumulator i elementy układu wspomagania hamulców. Dostęp do nich zapewniał niewielki otwierany fragment maski, przez co dostęp do koła zapasowego nie był wygodny. Reflektory były chowane[1].
Bagheera początkowo była dostępna tylko z silnikiem 6G4 pojemności 1,3 litra – rzędowym, 4-cylindrowym, chłodzonym cieczą, o mocy 82 KM, pochodzącym z samochodu Simca 1100Ti (z rodziny silników Simca typ 315, używany też w Simca 1307S). Od 1975 produkowano wersję Bagheera S z silnikiem 6Y2 pojemności 1,4 l z tej samej rodziny silników (była to jednostka wywodząca się z poprzedniego, o większym skoku tłoka, lecz niewiele większej mocy, napędzająca samochód Simca 1308GT).
ID: 995390238
xxx xxx xxx
Dodane 10 kwietnia 2025
Simca Matra Bagheera
18 000 zł
Lokalizacja