Prywatne
Rok wydania: 1974
Stan: Używane
Opis
Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslektycznych - Teresa Danielewicz, Anna Koźmińska, Janina Magnuska.
Terapia uspokajająca i rozwijająca jest także nazywana metodą leczniczo-pedagogiczną. Jest stosowana w pracy terapeutycznej nie tylko z dziećmi nerwicowymi i dyslektycznymi, ale i z cierpiącymi na niektóre choroby przewlekłe (epilepsja).
Ogólne uspokojenie układu nerwowego, przywrócenie równowagi psychicznej, doprowadzenie do właściwych wyładowań twórczości dziecka w celowym działaniu.
Doprowadzenie do coraz dłuższych okresów koncentrowania uwagi.
Rozwijanie logicznego myślenia przez obserwowanie, porównywanie, segregowanie, klasyfikowanie - przy układaniu i wykonywaniu różnych loteryjek, albumów itp.
Wyrabianie analizy wzrokowej przez kopiowanie i odwzorowywanie rysunków stopniowo z coraz większą ilością drobnych szczegółów oraz obserwowanie połączone z porównywaniem w czasie wykonywania specjalnych loteryjek.
Wyrabianie sprawności manualnych przez wykonywanie różnych zajęć wymagających coraz dokładniejszych i bardziej precyzyjnych ruchów.
Przyzwyczajanie dzieci do samokontroli czynności.
Wytwarzanie dobrego kontaktu z rzeczywistością przez planowane rozwijanie zainteresowań.
Kształtowanie pozytywnego stosunku do otoczenia i do pracy.
Pobudzanie zainteresowania - prowadzi do mobilizacji i wytworzenia motywacji.
Wykonywanie wytworów całościowych.
Pewność dobrego wyniku pracy (eliminowanie frustracji). Kopiowanie modeli - odwzorowywanie - praca odtwórcza - komponowanie - z własnych pomysłów - twórcza. W terapii przechodzimy od pracy odtwórczej do twórczej, stopniowo, wzajemnie je przeplatając, podając nowe modele coraz trudniejsze do kopiowania, na przemian z realizowaniem pomysłów dzieci.
Dowolne tempo pracy. Dziecko pracuje tempem dostosowanym do jego możliwości.
Samokontrola w czasie pracy. Porównanie wytworu pracy z modelami wzorcowymi, z pracami innych dzieci.
Dobór prac według indywidualnych potrzeb dziecka.
Terapia jest adresowana do następujących grup dzieci:
nadpobudliwe psychoruchowo
zahamowane, apatyczne
z utajoną epilepsją
dyslektyczne
słabo rozwinięte umysłowo
opóźnione rozwojowo
zaniedbane pedagogicznie
Terapia/metoda składa się z 30 kompletów pomocy świetlicowych. Mają one zastosowanie wielokierunkowe, mianowicie:
jako test do badania dzieci
jako materiał do zajęć terapeutycznych
jako pomoc w rozwijaniu zainteresowań i twórczości dziecka.
Terapia uspokajająca i rozwijająca jest także nazywana metodą leczniczo-pedagogiczną. Jest stosowana w pracy terapeutycznej nie tylko z dziećmi nerwicowymi i dyslektycznymi, ale i z cierpiącymi na niektóre choroby przewlekłe (epilepsja).
Ogólne uspokojenie układu nerwowego, przywrócenie równowagi psychicznej, doprowadzenie do właściwych wyładowań twórczości dziecka w celowym działaniu.
Doprowadzenie do coraz dłuższych okresów koncentrowania uwagi.
Rozwijanie logicznego myślenia przez obserwowanie, porównywanie, segregowanie, klasyfikowanie - przy układaniu i wykonywaniu różnych loteryjek, albumów itp.
Wyrabianie analizy wzrokowej przez kopiowanie i odwzorowywanie rysunków stopniowo z coraz większą ilością drobnych szczegółów oraz obserwowanie połączone z porównywaniem w czasie wykonywania specjalnych loteryjek.
Wyrabianie sprawności manualnych przez wykonywanie różnych zajęć wymagających coraz dokładniejszych i bardziej precyzyjnych ruchów.
Przyzwyczajanie dzieci do samokontroli czynności.
Wytwarzanie dobrego kontaktu z rzeczywistością przez planowane rozwijanie zainteresowań.
Kształtowanie pozytywnego stosunku do otoczenia i do pracy.
Pobudzanie zainteresowania - prowadzi do mobilizacji i wytworzenia motywacji.
Wykonywanie wytworów całościowych.
Pewność dobrego wyniku pracy (eliminowanie frustracji). Kopiowanie modeli - odwzorowywanie - praca odtwórcza - komponowanie - z własnych pomysłów - twórcza. W terapii przechodzimy od pracy odtwórczej do twórczej, stopniowo, wzajemnie je przeplatając, podając nowe modele coraz trudniejsze do kopiowania, na przemian z realizowaniem pomysłów dzieci.
Dowolne tempo pracy. Dziecko pracuje tempem dostosowanym do jego możliwości.
Samokontrola w czasie pracy. Porównanie wytworu pracy z modelami wzorcowymi, z pracami innych dzieci.
Dobór prac według indywidualnych potrzeb dziecka.
Terapia jest adresowana do następujących grup dzieci:
nadpobudliwe psychoruchowo
zahamowane, apatyczne
z utajoną epilepsją
dyslektyczne
słabo rozwinięte umysłowo
opóźnione rozwojowo
zaniedbane pedagogicznie
Terapia/metoda składa się z 30 kompletów pomocy świetlicowych. Mają one zastosowanie wielokierunkowe, mianowicie:
jako test do badania dzieci
jako materiał do zajęć terapeutycznych
jako pomoc w rozwijaniu zainteresowań i twórczości dziecka.
ID: 815555680
Skontaktuj się
Marta
Na OLX od czerwiec 2014
Ostatnio online dziś o 07:44
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
xxx xxx xxx
Dodane 11 kwietnia 2025
Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci nerwicowych i dyslekt.
Tylko przedmiot
90 zł
Przedmiot z Pakietem Ochronnym
Marta
Na OLX od czerwiec 2014
Ostatnio online dziś o 07:44
Wszystkie oceny są weryfikowane. Mogą je wystawiać tylko osoby, które kupiły przedmiot z Przesyłką OLX.
Lokalizacja