Prywatne
Numer VIN: YV1SZ58K711017847
Model: V70
Rok produkcji: 2001
Paliwo: Benzyna
Typ nadwozia: Kombi
Przebieg: 486 000 km
Kolor: Czarny
Poj. silnika: 2 435 cm³
Stan techniczny: Uszkodzony
Skrzynia biegów: Automatyczna
Kraj pochodzenia: Niemcy
Moc silnika: 200 KM
Opis
Pytania można pisać tu na Olx albo SMSem.
Proszę nie dzwonić z marszu, bo jest bardzo duża szansa, że nie będę mógł odebrać.
Można napisać SMS, na pewno oddzwonię wtedy.
2001 Volvo V70XC (XC70)
EDIT: Auto straciło napęd - na ten moment nie jedzie ani do przodu, ani do tyłu. Nie pokazuje przy tym żadnych błędów.
Po odholowaniu go na kanał udało się zdiagnozować problem: w wyniku rozszczelnienia się chłodnicy skrzyni biegów płyn chłodniczy dostawał się do skrzyni. Olej ze skrzyni wypłynął ciemny, wodnisty i lekko słodkawy. Z plusów to opiłków metalu magnes nie wyłapał prawie wcale, było tylko kilka bardzo drobnych, żadnego gęstego brokatu.
Trzeba wymienić całą chłodnicę (jest zintegrowana, jedna dla silnika oraz skrzyni), przepłukać układ chłodzący, wlać nowy płyn oraz wymienić całkowicie olej w skrzyni na nowy, zgodny z normą jws 3309, do tego jeszcze włożyć nowe węże i oringi skrzyni i chłodnicy.
Mam kupiony także kompletny zestaw zaworów mechatroniki, które po takiej przygodzie zalecałbym wymienić. Wymaga to jednak otwarcia obudowy skrzyni.
Taka naprawa powinna zamknąć się w okolicach 1000-1500 zł, jeśli ktoś podjąłby się jej własnoręcznie. Auto wtedy powinno jeździć normalnie. Niestety moim zdaniem nawet taka operacja nie da w dłuższej perspektywie gwarancji niezawodności tej skrzyni, dlatego najbezpieczniej byłoby albo ją wymienić, albo wyremontować.
Z tego powodu auto sprzedam w całości w cenie silnika.
Silnik oryginalnie 2.4 turbodoładowany 5-cylindrowy o mocy 200KM zasilany benzyną lub gazem (instalacja LPG Zenit - wymaga naprawy!)
Silnik 2.4 samochód miał fabrycznie, natomiast w 2019 wymieniony został on na jednostkę 2.3 (B5234T3). Nie byłem w stanie ustalić, ile ten silnik ma faktycznego przebiegu, ale na pewno ma mniej niż buda. Generalnie bardzo zdrowy, dobra kompresja na każdym cylindrze, bez wycieków, nie trzeba dolewać oleju. Siedzą w nim nowy rozrząd z pompą wody i paskiem osprzętu, nowa odma, nowe cewki, nowe świece. Zrobione na nich jedynie około 2000-2500 km.
Skrzynia automatyczna Aisin 5-biegowa geartronic (wymaga naprawy zgodnie z tym, co pisałem wyżej, a najlepiej wymienić/wyremontować całą skrzynię)
Przebieg 486200 km
Z ciekawszych opcji wyposażenia, na które patrzyłem, kiedy sam szukałem:
- fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień (swoją drogą mega wygodny, chyba najwygodniejszy z jakim miałem do czynienia)
- podgrzewanie foteli przednich
- tempomat
- klimatyzacja automatyczna
- wszystkie szyby w prądzie z możliwością zablokowania szyb tylnych.
Dołożyłem także moduł Bluetooth WEFA zastępujący siedzącą w bagażniku zmieniarkę płyt CD. Dzięki niemu można regulować głośność oraz przełączać utwory z poziomu przycisków na kierownicy.
Samochód ma spory, bardzo ustawny bagażnik. Można wozić różne duże sprzęty, materiały czy meble, a po złożeniu zagłówków z tyłu, podniesieniu tylnego siedziska i złożeniu tylnych foteli mamy ogromną, płaską przestrzeń ładunkową. Spokojnie można tam wtedy spać nawet w 2 osoby.
Niecały rok auto jest w moich rękach, przez ten czas poza serwisem olejowym (wlany zielony Liqui Moly Molygen 5W-40, filtr oleju OE Volvo, nowa uszczelka miedziana i nowy korek spustowy miski) zrobione były jeszcze:
- wymieniona pompa oraz filtr paliwa (pompa Hella, filtr Bosch)
- wymieniony rozrząd kompletny z pompą wody + pasek osprzętu (Continental)
- wymieniony układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) (OE Volvo)
- wymienione wszystkie świece zapłonowe (5x NGK Laser Platinum)
- wymienione wszystkie cewki zapłonowe (5x Bosch)
- wymieniony statycznie olej w skrzyni biegów (ok. 2,5-3 litry wlane świeże, poziom oleju w temperaturze roboczej sprawdzony oprogramowaniem. Olej Ravenol T-IV. Mam jeszcze zapakowane 3 litry Mobil ATF 3309)
- wymieniony akumulator (Kozak KO720 72ah)
- wymienione przednie żarówki H7 (2x Philips Xtreme Vision)
- wymieniony tłumik końcowy na sportowy (stary zwykły zwyczajnie zgnił i miał juz dziurę)
- nową osłona plastikowa dolna komory silnika + nowe śruby tej osłony
- serwis instalacji gazowej (co nie przeszkodziło jej w zepsuciu się wkrótce potem, niestety)
Co trzeba ogarnąć:
- auto kupiłem jako pozbawione wału napędowego. Jeśli ktos chce egzemplarz z działającym AWD, to albo nie ten, albo trzeba się liczyć z przywróceniem wału + serwisem układu przeniesienia napędu na tył (prawdopodobnie przekładnia kątowa do otwarcia). Na tę chwilę auto jest więc przednionapędowe - takie kupiłem, nie zależało mi koniecznie na AWD
- naprawa instalacji gazowej (prawdopodobnie cieknie wtryskiwacz 2. cylindra oraz puszcza membrana parownika, dlatego gaz jest teraz zakręcony na butli - po odkręceniu go będą problemy z rozruchem po postoju i podczas jazdy auto będzie szarpać i przestawać reagować na gaz w wyniku zaburzenia składu mieszanki)
- butla LPG znajdująca się we wnęce koła zapasowego w maju br. straci homologację. Z tego co się orientowałem, nowa butla bardziej się opłaci niż homologowanie obecnej na 5 lat. Większa butla nie byłaby tu zresztą złym pomysłem. Ewentualnie można całe to LPG wypruć z auta i zostawić czystą benzynę, o czym sam zresztą myślałem.
- wymienić/naprawić trochę spraw w zawieszeniu (wahacze przód, drążki kierownicze, tuleje ławy przód, wahacze wzdłużne tył, tuleje stabilizatora tył), po czym zrobić geometrię
- naprawić hamulec ręczny, bo ledwo cokolwiek trzyma (mam kupiony zestaw naprawczy szczęk hamulca postojowego do auta, miałem go robić zanim padł napęd)
- jakieś 2 tyg. temu termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jeśli jest ciepło, to silnik nagrzewa się w porządku, ale w zimne dni podczas jazdy trudno mu już osiągnąć temperaturę roboczą)
- sprawdzić i możliwe że wymienić poduszki silnika i/lub skrzyni biegów
- chłodnica, węże i oringi skrzyni biegów do wymiany z uwagi na rozszczelnienie sekcji odpowiedzialnej za chłodzenie ATF (wyjaśnione w opisie wyżej)
Auto nosi pewne ślady walki, co prawda żadne z nich mojego autorstwa, ale po prostu ma parę wgniotek i śladów zużycia w środku i na zewnątrz, za to jak na ten wiek i przebieg dosyć dobrze trzyma się karoseria. Rdzy nie ma prawie nigdzie. Miałem przed tym łosiem młodsze BMW i wyglądało od spodu znacznie gorzej :D
Mogę się zamienić śmiało na coś w podobnym budżecie, co może troche bardziej nada się do miasta, ale trasę też zrobi. Chętnie jakieś kombi, ale może też być jakieś stare BMW do dłubania :) Byle stan blacharski nie był agonalny.
Miejskie hatchbacki też jak najbardziej ok. Byle z klimatyzacją.
Proszę nie dzwonić z marszu, bo jest bardzo duża szansa, że nie będę mógł odebrać.
Można napisać SMS, na pewno oddzwonię wtedy.
2001 Volvo V70XC (XC70)
EDIT: Auto straciło napęd - na ten moment nie jedzie ani do przodu, ani do tyłu. Nie pokazuje przy tym żadnych błędów.
Po odholowaniu go na kanał udało się zdiagnozować problem: w wyniku rozszczelnienia się chłodnicy skrzyni biegów płyn chłodniczy dostawał się do skrzyni. Olej ze skrzyni wypłynął ciemny, wodnisty i lekko słodkawy. Z plusów to opiłków metalu magnes nie wyłapał prawie wcale, było tylko kilka bardzo drobnych, żadnego gęstego brokatu.
Trzeba wymienić całą chłodnicę (jest zintegrowana, jedna dla silnika oraz skrzyni), przepłukać układ chłodzący, wlać nowy płyn oraz wymienić całkowicie olej w skrzyni na nowy, zgodny z normą jws 3309, do tego jeszcze włożyć nowe węże i oringi skrzyni i chłodnicy.
Mam kupiony także kompletny zestaw zaworów mechatroniki, które po takiej przygodzie zalecałbym wymienić. Wymaga to jednak otwarcia obudowy skrzyni.
Taka naprawa powinna zamknąć się w okolicach 1000-1500 zł, jeśli ktoś podjąłby się jej własnoręcznie. Auto wtedy powinno jeździć normalnie. Niestety moim zdaniem nawet taka operacja nie da w dłuższej perspektywie gwarancji niezawodności tej skrzyni, dlatego najbezpieczniej byłoby albo ją wymienić, albo wyremontować.
Z tego powodu auto sprzedam w całości w cenie silnika.
Silnik oryginalnie 2.4 turbodoładowany 5-cylindrowy o mocy 200KM zasilany benzyną lub gazem (instalacja LPG Zenit - wymaga naprawy!)
Silnik 2.4 samochód miał fabrycznie, natomiast w 2019 wymieniony został on na jednostkę 2.3 (B5234T3). Nie byłem w stanie ustalić, ile ten silnik ma faktycznego przebiegu, ale na pewno ma mniej niż buda. Generalnie bardzo zdrowy, dobra kompresja na każdym cylindrze, bez wycieków, nie trzeba dolewać oleju. Siedzą w nim nowy rozrząd z pompą wody i paskiem osprzętu, nowa odma, nowe cewki, nowe świece. Zrobione na nich jedynie około 2000-2500 km.
Skrzynia automatyczna Aisin 5-biegowa geartronic (wymaga naprawy zgodnie z tym, co pisałem wyżej, a najlepiej wymienić/wyremontować całą skrzynię)
Przebieg 486200 km
Z ciekawszych opcji wyposażenia, na które patrzyłem, kiedy sam szukałem:
- fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień (swoją drogą mega wygodny, chyba najwygodniejszy z jakim miałem do czynienia)
- podgrzewanie foteli przednich
- tempomat
- klimatyzacja automatyczna
- wszystkie szyby w prądzie z możliwością zablokowania szyb tylnych.
Dołożyłem także moduł Bluetooth WEFA zastępujący siedzącą w bagażniku zmieniarkę płyt CD. Dzięki niemu można regulować głośność oraz przełączać utwory z poziomu przycisków na kierownicy.
Samochód ma spory, bardzo ustawny bagażnik. Można wozić różne duże sprzęty, materiały czy meble, a po złożeniu zagłówków z tyłu, podniesieniu tylnego siedziska i złożeniu tylnych foteli mamy ogromną, płaską przestrzeń ładunkową. Spokojnie można tam wtedy spać nawet w 2 osoby.
Niecały rok auto jest w moich rękach, przez ten czas poza serwisem olejowym (wlany zielony Liqui Moly Molygen 5W-40, filtr oleju OE Volvo, nowa uszczelka miedziana i nowy korek spustowy miski) zrobione były jeszcze:
- wymieniona pompa oraz filtr paliwa (pompa Hella, filtr Bosch)
- wymieniony rozrząd kompletny z pompą wody + pasek osprzętu (Continental)
- wymieniony układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) (OE Volvo)
- wymienione wszystkie świece zapłonowe (5x NGK Laser Platinum)
- wymienione wszystkie cewki zapłonowe (5x Bosch)
- wymieniony statycznie olej w skrzyni biegów (ok. 2,5-3 litry wlane świeże, poziom oleju w temperaturze roboczej sprawdzony oprogramowaniem. Olej Ravenol T-IV. Mam jeszcze zapakowane 3 litry Mobil ATF 3309)
- wymieniony akumulator (Kozak KO720 72ah)
- wymienione przednie żarówki H7 (2x Philips Xtreme Vision)
- wymieniony tłumik końcowy na sportowy (stary zwykły zwyczajnie zgnił i miał juz dziurę)
- nową osłona plastikowa dolna komory silnika + nowe śruby tej osłony
- serwis instalacji gazowej (co nie przeszkodziło jej w zepsuciu się wkrótce potem, niestety)
Co trzeba ogarnąć:
- auto kupiłem jako pozbawione wału napędowego. Jeśli ktos chce egzemplarz z działającym AWD, to albo nie ten, albo trzeba się liczyć z przywróceniem wału + serwisem układu przeniesienia napędu na tył (prawdopodobnie przekładnia kątowa do otwarcia). Na tę chwilę auto jest więc przednionapędowe - takie kupiłem, nie zależało mi koniecznie na AWD
- naprawa instalacji gazowej (prawdopodobnie cieknie wtryskiwacz 2. cylindra oraz puszcza membrana parownika, dlatego gaz jest teraz zakręcony na butli - po odkręceniu go będą problemy z rozruchem po postoju i podczas jazdy auto będzie szarpać i przestawać reagować na gaz w wyniku zaburzenia składu mieszanki)
- butla LPG znajdująca się we wnęce koła zapasowego w maju br. straci homologację. Z tego co się orientowałem, nowa butla bardziej się opłaci niż homologowanie obecnej na 5 lat. Większa butla nie byłaby tu zresztą złym pomysłem. Ewentualnie można całe to LPG wypruć z auta i zostawić czystą benzynę, o czym sam zresztą myślałem.
- wymienić/naprawić trochę spraw w zawieszeniu (wahacze przód, drążki kierownicze, tuleje ławy przód, wahacze wzdłużne tył, tuleje stabilizatora tył), po czym zrobić geometrię
- naprawić hamulec ręczny, bo ledwo cokolwiek trzyma (mam kupiony zestaw naprawczy szczęk hamulca postojowego do auta, miałem go robić zanim padł napęd)
- jakieś 2 tyg. temu termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jeśli jest ciepło, to silnik nagrzewa się w porządku, ale w zimne dni podczas jazdy trudno mu już osiągnąć temperaturę roboczą)
- sprawdzić i możliwe że wymienić poduszki silnika i/lub skrzyni biegów
- chłodnica, węże i oringi skrzyni biegów do wymiany z uwagi na rozszczelnienie sekcji odpowiedzialnej za chłodzenie ATF (wyjaśnione w opisie wyżej)
Auto nosi pewne ślady walki, co prawda żadne z nich mojego autorstwa, ale po prostu ma parę wgniotek i śladów zużycia w środku i na zewnątrz, za to jak na ten wiek i przebieg dosyć dobrze trzyma się karoseria. Rdzy nie ma prawie nigdzie. Miałem przed tym łosiem młodsze BMW i wyglądało od spodu znacznie gorzej :D
Mogę się zamienić śmiało na coś w podobnym budżecie, co może troche bardziej nada się do miasta, ale trasę też zrobi. Chętnie jakieś kombi, ale może też być jakieś stare BMW do dłubania :) Byle stan blacharski nie był agonalny.
Miejskie hatchbacki też jak najbardziej ok. Byle z klimatyzacją.
ID: 994242956
xxx xxx xxx
Dodane 06 kwietnia 2025
Volvo V70XC 2.4T sprzedam w całości lub zamienię
4 000 zł
do negocjacji
Lokalizacja