Prywatne
Marka: Yamaha
Poj. silnika: 1 298 cm³
Stan techniczny: Nieuszkodzony
Rok produkcji: 2012
Kraj pochodzenia: Polska
Opis
Witam.
FJR'kę nabyłem w czerwcu zeszłego roku z przebiegiem niespełna 106.000km.
Pierwsza rejestracja w kraju nastąpiła 14 grudnia 2020, z przebiegiem nieco ponad 102.000km.
Przegląd 20.05.2025r.
OC do 26.09.2025r.
Co do spraw mechanicznych:
Mam stary łańcuszek rozrządu i potwierdzenie jego wymiany w czerwcu 2021 przy przebiegu 102.400km. (czyli wymieniał drugi właściciel od razu po kupnie, pierwszy właściciel nią nie jeździł)
Mam też fakturę z kwietnia 2022 roku z warsztatu która dotyczy wymiany opon, regeneracji rozrusznika i synchronizacji przepustnic.
I wpisany przy tym przebieg: 104.572km.
- opony to:
* przód Michelin Road 5 - 120/70/r17 z 2022 roku
* tył Michelin Road 5 - 180/55/r17 z 2021 roku
I wyglądają na prawdę super, jakby nie patrzeć mają dopiero co przebieg w granicach 6.000km.
To co wymieniłem ja po kupnie:
- oczywiście od razu olej + filtr (czerwiec, 150zł)
- nowy akumulator (pod koniec lipca, 150zł)
- świece (pod koniec lipca, 200zł)
- filtr powietrza (pod koniec lipca, 100zł)
- króćce (początek sierpnia, 150zł)
- płyn chłodniczy motocyklowy + nowe opaski na wężach + nowe oringi na magistrali + nowa uszczelka pod termostatem (początek sierpnia, 120zł)
- 'nowy' używany rozrusznik po regeneracji (początek sierpnia, 320zł)
- regeneracja alternatora (końcówka sierpnia, rok gwarancji - 500zł)
- uszczelka pokrywy alternatora (końcówka sierpnia, 50zł)
+ teraz tydzień temu przed wystawieniem:
- wymieniony w silniku olej z filtrem
- wymieniony olej w przekładni kardana
- wymieniony płyn hamulcowy zarówno w układzie hamulcowym jak i w sprzęgle
Usunięta też została przeze mnie jedna z bolączek tego modelu - wszystkie wtyczki masowe.
Kolejną bolączką są przecierające się główne wiązki.
I wymianę takowej całej wiązki elektrycznej motocykl także ma już za sobą.
Przy okazji regeneracji alternatora, zostały też dołożone nowe kable idące od regulatora napięcia do akumulatora. (także ich bolączka)
Ładowanie teraz książkowe - 14.5V, można zmierzyć przy oględzinach.
Luzów na szybie nie ma.
W większości egzemplarzy są luzy i szyba 'lata'
Poza wymienionymi tutaj na liście rzeczami były też jakieś tam inne 'pierdoły'.
Oczywiście mam faktury i paragony na zakupione rzeczy.
A także sporo zdjęć z każdej wykonanej pracy przy niej.
Wszystko do wglądu.
Na główce ramy luzów nie ma.
Rama nie była nigdzie spawana, nie jest też nigdzie popękana.
Co do kwestii wizualnych to FJR zważywszy na wiek i przebieg nie jest idealna, siłą rzeczy są jakieś tam ryski i jakiś odprysk też się może zdarzyć.
Zmieniłem wygląd kierunkowskazów - białe klosze.
Dodatkowo żarówki w kierunkowskazach są dwuwłóknowe - 7W świeci cały czas, a 27W świeci jako kierunkowskaz. (coś ala USA style - super efekt wieczorem/nocą)
Żarówki w reflektorze od świateł mijania/drogowych także nowe ze zwiększoną wydajnością.
Generalnie FJR ma raczej dobre oświetlenie drogi nocą, ale teraz ma jeszcze lepsze.
Na prawdę dobrze mi się FJR'ką śmiga po zmierzchu, w przeciwieństwie do poprzedniego motocykla jaki miałem.
W Suzuki GSF w wersji naked była po prostu tragedia.
Co do wyposażenia to nie będę pisał, że FJR ma elektrycznie regulowaną wysokość szyby - bo to ma każda, jednakże nie każda ma tą funkcję sprawną.
U mnie bez problemu się podnosi i opuszcza.
I po zgaszeniu motocykla - także sama opuszcza się automatycznie. (to też nie we wszystkich działa)
PS. szybę ma chyba najwyższą z możliwych, przy w pełni podniesionej można palić papierosa w czasie jazdy - cisza i spokój.
Ma jak większość zamykany schowek przy baku + gniazdo zapalniczki.
Ma oryginalne grzanie manetek.
Ma oryginalny tempomat.
Ma oryginalnie podniesioną kierownicę.
Ma SPRAWNY układ ABS. (dodatkowym atutem jest to, że hamując hamulcem nożnym dołącza nam się także automatycznie hamulec przedni - dla mnie to jest świetna sprawa)
Ma owiewki z funkcją 'grzania stóp'. (z tego co mi wiadomo nie każde egzemplarze miały te dokładki)
Kanapa jest dzielona i siodło kierowcy jest regulowane w dwóch wysokościach.
Mam do niej kufer centralny SHAD SH45 oraz dwa oryginalne kufry boczne YAMAHA, wszystkie polakierowane w kolor motocykla i do wszystkich oryginalne kluczyki.
Swoją drogą - to nie jest oryginalny kolor Yamahy - ale tak ją już kupiłem.
Generalnie motocykl mimo wieku i przebiegu uważam iż jest zadbany.
Myślę, że osoba która wie coś na temat tego modelu odjedzie tym egzemplarzem do domu szczęśliwa, choćby była z drugiego końca Polski i wracała do domu na kołach.
Jest to motocykl, którego chyba nie trzeba reklamować i specjalnie zachwalać - trasa na nim jest zawsze przyjemna i kilometry połyka nawet nie wiadomo kiedy.
Komfort podróży jest wysoki, nawet we dwie osoby. (ja w sumie 90% wyjazdów zawsze miałem z plecaczkiem, który bardzo sobie chwali FJR-kę pod tym względem)
Po prostu krążownik szos.
145koni i 135Nm robi robotę czy to spod świateł - ucierając nosa nawet typowym sportom, czy to na trasie gdy trzeba wyprzedzić sznur samochodów - robi to w moment.
Spalanie przy dwóch osobach na trasie z prędkością przelotową 100-120km/h spokojnie poniżej 7l/100km.
Czasami 6.4l, czasami 6.7l, wszystko zależy od wielu czynników.
Proszę przeczytać opis z uwagą i zrozumieniem - bo nic mnie tak nie irytuje przy rozmowie telefonicznej, jak pytania o rzeczy które zawarłem tutaj...
Nie po to przecież siedzę od godziny przy opisie i się produkuję, by później się powtarzać do telefonu. Szanujmy się wzajemnie. :)
Gdyby ktoś chciał sobie coś sprawdzić to:
VIN: JYARP13R
Numer rejestracyjny: SD 279E
Pierwsza rejestracja: 21.03.2012
Zdjęcia zrobione w ostatni weekend września.
Nie pucowałem FJR-ki do zdjęć, nie myłem, nie nabłyszczałem, nie polerowałem ani nic.
Po prostu będąc na 'lotce' przejeżdżałem obok takiej ładnej scenerii i pomyślałem, że w sumie zjadę i pocykam fotki.
Maruderom serdecznie dziękuję - po nowy motocykl odsyłam do salonu.
Przed przyjazdem proszę się doinformować jak się wbija 'jedynkę' w FJR. :)
Zamiana jedynie na GOTÓWKĘ!
A jazda próbna tylko i wyłącznie na ogólnie znanych warunkach.
Sprzedaję, bo jednak turystyk nie jest jeszcze dla mnie - wracam do nakeda.
FJR'kę nabyłem w czerwcu zeszłego roku z przebiegiem niespełna 106.000km.
Pierwsza rejestracja w kraju nastąpiła 14 grudnia 2020, z przebiegiem nieco ponad 102.000km.
Przegląd 20.05.2025r.
OC do 26.09.2025r.
Co do spraw mechanicznych:
Mam stary łańcuszek rozrządu i potwierdzenie jego wymiany w czerwcu 2021 przy przebiegu 102.400km. (czyli wymieniał drugi właściciel od razu po kupnie, pierwszy właściciel nią nie jeździł)
Mam też fakturę z kwietnia 2022 roku z warsztatu która dotyczy wymiany opon, regeneracji rozrusznika i synchronizacji przepustnic.
I wpisany przy tym przebieg: 104.572km.
- opony to:
* przód Michelin Road 5 - 120/70/r17 z 2022 roku
* tył Michelin Road 5 - 180/55/r17 z 2021 roku
I wyglądają na prawdę super, jakby nie patrzeć mają dopiero co przebieg w granicach 6.000km.
To co wymieniłem ja po kupnie:
- oczywiście od razu olej + filtr (czerwiec, 150zł)
- nowy akumulator (pod koniec lipca, 150zł)
- świece (pod koniec lipca, 200zł)
- filtr powietrza (pod koniec lipca, 100zł)
- króćce (początek sierpnia, 150zł)
- płyn chłodniczy motocyklowy + nowe opaski na wężach + nowe oringi na magistrali + nowa uszczelka pod termostatem (początek sierpnia, 120zł)
- 'nowy' używany rozrusznik po regeneracji (początek sierpnia, 320zł)
- regeneracja alternatora (końcówka sierpnia, rok gwarancji - 500zł)
- uszczelka pokrywy alternatora (końcówka sierpnia, 50zł)
+ teraz tydzień temu przed wystawieniem:
- wymieniony w silniku olej z filtrem
- wymieniony olej w przekładni kardana
- wymieniony płyn hamulcowy zarówno w układzie hamulcowym jak i w sprzęgle
Usunięta też została przeze mnie jedna z bolączek tego modelu - wszystkie wtyczki masowe.
Kolejną bolączką są przecierające się główne wiązki.
I wymianę takowej całej wiązki elektrycznej motocykl także ma już za sobą.
Przy okazji regeneracji alternatora, zostały też dołożone nowe kable idące od regulatora napięcia do akumulatora. (także ich bolączka)
Ładowanie teraz książkowe - 14.5V, można zmierzyć przy oględzinach.
Luzów na szybie nie ma.
W większości egzemplarzy są luzy i szyba 'lata'
Poza wymienionymi tutaj na liście rzeczami były też jakieś tam inne 'pierdoły'.
Oczywiście mam faktury i paragony na zakupione rzeczy.
A także sporo zdjęć z każdej wykonanej pracy przy niej.
Wszystko do wglądu.
Na główce ramy luzów nie ma.
Rama nie była nigdzie spawana, nie jest też nigdzie popękana.
Co do kwestii wizualnych to FJR zważywszy na wiek i przebieg nie jest idealna, siłą rzeczy są jakieś tam ryski i jakiś odprysk też się może zdarzyć.
Zmieniłem wygląd kierunkowskazów - białe klosze.
Dodatkowo żarówki w kierunkowskazach są dwuwłóknowe - 7W świeci cały czas, a 27W świeci jako kierunkowskaz. (coś ala USA style - super efekt wieczorem/nocą)
Żarówki w reflektorze od świateł mijania/drogowych także nowe ze zwiększoną wydajnością.
Generalnie FJR ma raczej dobre oświetlenie drogi nocą, ale teraz ma jeszcze lepsze.
Na prawdę dobrze mi się FJR'ką śmiga po zmierzchu, w przeciwieństwie do poprzedniego motocykla jaki miałem.
W Suzuki GSF w wersji naked była po prostu tragedia.
Co do wyposażenia to nie będę pisał, że FJR ma elektrycznie regulowaną wysokość szyby - bo to ma każda, jednakże nie każda ma tą funkcję sprawną.
U mnie bez problemu się podnosi i opuszcza.
I po zgaszeniu motocykla - także sama opuszcza się automatycznie. (to też nie we wszystkich działa)
PS. szybę ma chyba najwyższą z możliwych, przy w pełni podniesionej można palić papierosa w czasie jazdy - cisza i spokój.
Ma jak większość zamykany schowek przy baku + gniazdo zapalniczki.
Ma oryginalne grzanie manetek.
Ma oryginalny tempomat.
Ma oryginalnie podniesioną kierownicę.
Ma SPRAWNY układ ABS. (dodatkowym atutem jest to, że hamując hamulcem nożnym dołącza nam się także automatycznie hamulec przedni - dla mnie to jest świetna sprawa)
Ma owiewki z funkcją 'grzania stóp'. (z tego co mi wiadomo nie każde egzemplarze miały te dokładki)
Kanapa jest dzielona i siodło kierowcy jest regulowane w dwóch wysokościach.
Mam do niej kufer centralny SHAD SH45 oraz dwa oryginalne kufry boczne YAMAHA, wszystkie polakierowane w kolor motocykla i do wszystkich oryginalne kluczyki.
Swoją drogą - to nie jest oryginalny kolor Yamahy - ale tak ją już kupiłem.
Generalnie motocykl mimo wieku i przebiegu uważam iż jest zadbany.
Myślę, że osoba która wie coś na temat tego modelu odjedzie tym egzemplarzem do domu szczęśliwa, choćby była z drugiego końca Polski i wracała do domu na kołach.
Jest to motocykl, którego chyba nie trzeba reklamować i specjalnie zachwalać - trasa na nim jest zawsze przyjemna i kilometry połyka nawet nie wiadomo kiedy.
Komfort podróży jest wysoki, nawet we dwie osoby. (ja w sumie 90% wyjazdów zawsze miałem z plecaczkiem, który bardzo sobie chwali FJR-kę pod tym względem)
Po prostu krążownik szos.
145koni i 135Nm robi robotę czy to spod świateł - ucierając nosa nawet typowym sportom, czy to na trasie gdy trzeba wyprzedzić sznur samochodów - robi to w moment.
Spalanie przy dwóch osobach na trasie z prędkością przelotową 100-120km/h spokojnie poniżej 7l/100km.
Czasami 6.4l, czasami 6.7l, wszystko zależy od wielu czynników.
Proszę przeczytać opis z uwagą i zrozumieniem - bo nic mnie tak nie irytuje przy rozmowie telefonicznej, jak pytania o rzeczy które zawarłem tutaj...
Nie po to przecież siedzę od godziny przy opisie i się produkuję, by później się powtarzać do telefonu. Szanujmy się wzajemnie. :)
Gdyby ktoś chciał sobie coś sprawdzić to:
VIN: JYARP13R
Numer rejestracyjny: SD 279E
Pierwsza rejestracja: 21.03.2012
Zdjęcia zrobione w ostatni weekend września.
Nie pucowałem FJR-ki do zdjęć, nie myłem, nie nabłyszczałem, nie polerowałem ani nic.
Po prostu będąc na 'lotce' przejeżdżałem obok takiej ładnej scenerii i pomyślałem, że w sumie zjadę i pocykam fotki.
Maruderom serdecznie dziękuję - po nowy motocykl odsyłam do salonu.
Przed przyjazdem proszę się doinformować jak się wbija 'jedynkę' w FJR. :)
Zamiana jedynie na GOTÓWKĘ!
A jazda próbna tylko i wyłącznie na ogólnie znanych warunkach.
Sprzedaję, bo jednak turystyk nie jest jeszcze dla mnie - wracam do nakeda.
ID: 997260221
Dodane 20 kwietnia 2025
Yamaha FJR 1300 - RP13 - 2012 rok - ładna - 3 x kufry - od motocyklisty
22 699 zł
do negocjacji
Lokalizacja