Praca w mediach wymaga wielu umiejętności, jednak daje ogromną satysfakcję. Oferty pracy w mediach klasycznych, takich jak radio i telewizja, a także w nowych mediach internetowych znajdziesz na platformie OLX Praca.
Różne role i stanowiska w mediach
Branża medialna to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje m.in. produkcję telewizyjną, pracę dziennikarską w telewizji i radiu, przygotowanie materiałów do reklamy medialnej, badania rynku mediów oraz zarządzanie projektami medialnymi.
Praca w prasie to np. stanowiska:
W telewizji można znaleźć zatrudnienie na stanowiskach takich jak:
- reporter programów informacyjnych,
- prezenter,
- operator kamery,
- realizator światła,
- scenarzysta medialny,
- montażysta telewizyjny, filmowy lub audio,
- wydawca,
- producent programów i treści wideo.
Ponadto praca w mediach obejmuje również zatrudnienie w redakcjach wydań internetowych programów telewizyjnych i radiowych oraz tworzenie i rozbudowę kanałów na portalach społecznościowych. W takich zespołach pracują specjaliści ds. mediów społecznościowych, copywriterzy, graficy oraz twórcy podcastów.
Umiejętności i kompetencje wymagane w branży medialnej
Kompetencje wymagane w branży medialnej zależą od roli i stanowiska. Osoba aplikująca na stanowisko dziennikarskie powinna:
- znać warsztat dziennikarski,
- umieć analizować treści,
- zbierać informacje i robić research medialny.
Zarobki przy pracy w mediach
To, ile można zarobić w mediach, zależy od stanowiska, firmy oraz doświadczenia i umiejętności pracownika. Mediana zarobków dziennikarzy wynosi ok. 5800 zł brutto. Najwyższe pensje otrzymują znani dziennikarze telewizyjni – ich stawki mogą sięgać nawet 50 tys. zł brutto i więcej.
Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana) na stanowisku operatora kamery wynosi ok. 6100 zł brutto, a realizatora dźwięku – ok. 6500 zł brutto. Stawki są uzależnione od doświadczenia oraz budżetu produkcji.
Specjaliści ds. mediów społecznościowych w Polsce zarabiają średnio 5 tys.-8 tys. zł brutto miesięcznie.
Praca w mediach – oferty pracy w Twojej okolicy
Zatrudnienia w mediach można szukać na wiele sposobów. Oferty pracy są najczęściej publikowane na stronach internetowych danej firmy, w jej mediach społecznościowych, na forach tematycznych oraz w serwisach ogłoszeniowych, m.in. OLX.
Stacje telewizyjne i radiowe często ogłaszają poszukiwanie nowych pracowników, komunikując oferty pracy na antenie.